Hallo, Onze dochter van 6 maanden is wat aan de lichte kant. 5,9 kg. (Geboortegewicht 2,9 kg) Sinds kort ben ik overgestapt naar granenpap ipv rijstebloem. (Op advies van het CB) Dit wil ze alleen echt niet!! Ook de groente, maakt niet uit wat ik er geef, eet ze niet. Wat kan ik haar nu het beste op een dag geven zodat ze toch goed eet en aankomt?? Gr.
Gewoon op verzoek fles of borst, want daar groeit ze van. Pap voegt niets toe. Groente...gewoon rustig de tijd geven.
mijn dochter is ook 6 maand en weegt 5,7 kilo en 62 cm.(geboortegewicht 2,5 kilo en was toen 45 cm) mijn dochter krijgt 5x 130 ml standaard 2 flesvoeding. ( heel soms drinkt ze een keer 150 ml) de 1e en laatste fles met rijstebloem erbij dus pap) verder eet ze ongeveer een half stuk fruit gemengd met een liga en gemiddeld 100 tot 120 gram groente. ik bied haar tussendoor ook thee en diksap aan maar dat vind ze niks,ook brood wil ze nog niet echt eten.af en toe een stukje. het cb. vind dat ze het prima doet, ze groeit in haar eigen lijntje en is gewoon wat licht maar niet erg..
Gewoon fv of bv blijven aanbieden en de groenten ook blijven aanbieden.. Ze moet er vast even aan wennen... Rijstebloem zorgt alleen maar voor vulling, best kans dat als je daarmee stopt ze meert rek krijgt in groenten!