Tijdschrift beginnen

Discussie in 'De lounge' gestart door Xellepel, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik loop al zeker een jaar met het idee om een tijdschrift te beginnen. Ik weet al precies waarover en voor welke doelgroep. Alleen vind ik het moeilijk om te beginnen. Er is online veel te vinden over sofware en uitgeverijen maar daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer.
    Is er hier iemand die zelf een blad heeft gestart? En die mij kan helpen met bovenstaande vragen?

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik heb veel voor magazines gewerkt. Misschien dat ik je kan helpen. Je mag me Pben als je meer wil weten.

3. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat leuk! Ik kan je helaas niet verder helpen maar wil je wel succes wensen. Ik vind dat er helemaal geen ècht leuke tijdschriften op de markt zijn die ik van voor naar achteren lees...jammer. Dus; succes!

4. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    dank je wel nic1976. ik ga er morgen even voor zitten.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    veel tijdschriften gaan volgens mij op de fles omdat het niet goed genoeg verkoopt,
    bedenk dus echt iets unieks, een specifieke doelgroep, doe goed voor onderzoek naar waar belang bij is.
    ik persoonlijk haal vrijwel nooit een tijdschrift, maar als kind/tiener had ik wel altijd tijdschriften, geen idee hoe dat tegenwoordig is met die doelgroep,

6. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zef redacteur bij een weekblad (wel vakblad, dat gaat nog wel beter dan een consumentenblad). Je moet nu echt iets unieks hebben wil je op de bladenmarkt starten, het is gewoon een superslechte markt. Ik wens je veel succes en hoop echt dat het wat wordt

7. lucymila

lucymila Niet meer actief

Ik ga er even vanuit dat je een fysiek tijdschrift zou willen maken? Gedrukt op papier, en niet digitaal.

Mijn vorige werkgever wilde ook een tijdschrift beginnen, maar het is niet makkelijk om dat van de grond te krijgen. Tijdschriften worden vaak kostendekkend gemaakt door advertenties te verkopen, en dat is nu net het probleem in deze tijd.
    Wie wil er uberhaupt veel geld uitgeven aan een advertentie en helemaal in een tijdschrijft wat nog niemand kent?

Je kunt een nul-nummer maken om te kijken hoe het de doelgroep bevalt. Maar om adverteerders te werven heb je wel een waterdicht plan nodig.

Mocht je alles echt op een rijtje hebben, ik ben vormgever van tijdschriften en boeken, dus op dat gebied kan ik je eventueel ook helpen.

8. lucymila

lucymila Niet meer actief

Inderdaad... Sanoma heeft niet voor niets flink geschrapt in hun portfolio. Dat is toch wel de marktleider in tijdschriftland.

9. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Dit dus. Er verdwijnen veel banen in deze branche nu. Je moet echt iets bijzonders te bieden hebben. En dan ook nog tegen een klein prijsje, want tijdschriften zijn een van de dingen waar mensen sneller op bezuinigen in tijden van crisis.
    Denk er goed over na en veel succes!

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Het is inderdaad een heel moeilijke tijd voor tijdschriften en zoals al gezegd, je moet echt een blad hebben dat de markt aanspreekt en daarbij ook heel veel geluk hebben.
    Wordt het een publiekstijdschrift of een vakblad? En wil je alleen losse verkoop of ook abonnementen?

Ik heb jarenlang gewerkt bij een abonnementenbeheerder en een aantal successen mee mogen maken, bv Happinez, Columbus, Daphne's Diary en Mjam Taart, waarvan de eerste 3 vanaf niets begonnen.
    Maar meer nog heb ik bladen weer zien doodbloeden helaas.

Mijn tip: koop absoluut geen duur programma in wanneer dit niet absoluut nodig is. Wat je zelf kunt doen, moet je doen, maar soms is uitbesteden wel goedkoper.

Mocht je vragen hebben over abonnementenbeheer en/of losse verkoop en/of oplagemarketing, dan kun je mij altijd een PB sturen.

Deel Deze Pagina