was dit een miskraam of niet?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by chanti1990, Mar 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,099
    6
    38
    Gelderland
    Hoi,

12 dagen geleden had Ik een positieve zwangerschapstest. Ik weet niet hoelang mijn cyclus nu was maar verwacht dat ik nu tussen 5 en 6 weken zwanger ben.
    Donderdag ontdekte ik dat ik iets gevloeid had. Oudbruin bloed en niet zoveel. Vrijdag weer hetzelfde. Maar zaterdag kreeg ik last van zeurende menstruatie buikpijn en bloedde Ik een stuk meer. Ook rood bloed nu.
    Vandaag geen zeurende buikpijn meer en weer iets oud bruin bloed.
    Was dit nou een miskraam?
    Ik had de verloskundige Nog niet gebeld voor een afspraak. Moet dat nog wel, ik weet niet of ik nog wel zwanger ben?
    Wanneer kun je op het vroegst op de echo zien of er nog een kloppend hartje zit of niet? Of zal ik af moeten wachten tot de 12 weken echo?

Groetjes Chanti

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Het hoeft geen miskraam te zijn, dus zeker een afspraak met de verloskundige maken en overleg dit even met haar. Een echo lijkt me verstandig. Op z'n vroegst kan je bij 5 weken en 4 dgn met eenvaginale echo een hartje zien.

Groeten Evelien

3. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,099
    6
    38
    Gelderland
    Hoi,

Bedankt voor de snelle reactie!
    Inmiddels afgelopen maandag en dinsdag bloedingen met stolsels en weeën achtige buikpijn gehad.
    Ik had de vk gebeld en die dacht ook aan een miskraam. Ik krijg volgende week een echo om te kijken of alles weg is.

Maar nu heb ik weer een paar keer een test gedaan om te kijken of hcg al minder werd, en nu worden de testen alleen maar donkerder. Vanmorgen echt een knalstreep terwijl de streepjes voor de vermoedelijke mk veel lichter waren.
    Weer vk gebeld maar kreeg assistente aan de lijn en moet gewoon de echo van volgende week afwachten.

Heb jij misschien een idee wat dit kan zijn? Want ik word nu gek omdat ik nu echt niet meer weet of ik nu wel of niet zwanger ben.. komt het vaker voor dat streepjes op testen donkerder worden na een mk? Of zou ik misschien toch nog zwanger kunnen zijn? Kan dat na een week bloedingen met stolsels en flinke buikpijn?

Groetjes Chanti

4. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Hoi,

Testen doen op dit moment is helaas weinig zeggend. Ten tijden van een miskraam kunnen de testen inderdaad nog een tijdje erg positief blijven! Natuurlijk bestaat er nog een hele kleine kans dat het een intacte zwangerschap is, maar je verhaal past het meeste bij een miskraam.
    Je zult helaas echt even de echo van volgende week af moeten wachten voor meer duidelijkheid.
    Sterkte en succes,

Groetjes Gea

Share This Page