Spoedecho

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by LadyIngrid, May 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Hallo,

Afgelopen zaterdag heb ik een spoedecho gehad met 6wk 1 dag. Ik verloor kort daarvoor een behoorlijke hoeveelheid helder bloed, eenmalig. Op de echo was nog een vruchtje te zien maar de assistent-arts kon nog geen hartje ontdekken. Daar lees is op internet ook verschillende verhalen over. Sinds die tijd verlies ik ook zo nu en dan bruin bloed.

Mijn vragen zijn; klopt het dat het hartje moeilijk te vinden is bij dat termijn? En van dat bruine bloed weet ik dat het oud is, maar kan het ook kwaad? Ben er toch wel een beetje onzeker over geworden.

Lieve groetjes

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Met een vaginale echo kan je bij 5w+4dgn een hartje zien. Het kan soms lastig te zien zijn, of je bent net iets minder ver waardoor er nog niets te zien is. Een verschil van een week met wat je dacht kan namelijk wel. Het hangt ook af van hoe groot de zwangerschapsring was.....bij 20mm moet je een hartje kunnen zien kloppen. Ik neem aan dat je nog een echo gaat krijgen. Spannend! Succes

groeten evelien

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Ik kan het niet helpen maar door deze informatie ben ik wel wat bezorgder geworden. Gelukkig krijg ik vrijdag een tweede echo. Ik denk nog steeds dat t kindje wel groeit want ik krijg veel meer last vd borsten en ik ben heel erg moe.
    Ik had erg t idee dat die arts-assistent niet heel kundig was, ze zat veel te klungelen met het echo apparaat.
    Wat is een zwangerschapsring?

4. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Hoi,

Waarschijnlijk heb je inmiddels een 2e echo gehad? Dus mogelijk zijn je vragen al beantwoord? Een zwangerschapsring is de omtrek van de vruchtholte. Maar dit is geen hele betrouwbare meting.

Groetjes Gea

Share This Page