10 juni is onze zoon geboren! Na een lastige bevalling met aan het eind nog een narcose is de borstvoeding toch goed op gang gekomen. Toen onze zoon 2 dagen oud was is zijn tongriempje gekliefd. Hierdoor kan hij veel beter aanhappen! Nu lijkt het alleen zo dat hij soms niet te verzadigen is. In de ochtend gaat het goed en valt hij lekker in slaap na zijn voeding, maar smiddags en savonds komt hij soms om het uur. Hij is dan niet te troosten en heeft echt honger naar mijn idee. Ik voed met beide borsten en laat hem drinken tot hij in slaap valt. Dit duurt trouwens soms wel 45 minuten. Als ik eerder stop dan wil hij niet slapen. Mijn vraag is, zou hij wel genoeg hebben aan mijn voeding? Heb al geprobeerd om tussendoor te kolven zodat we af en toe eat voeding via flesje bij kunnen geven, maar heb zo tussendoor geen tijd om melk af te kolven. Alvast bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal!
Hoe is verloop van groei en plas en poepluiers? Wanneer je kindje clustert (waar het naar klinkt) wil het je voeding verhogen. Wanneer je kindje steeds kort drinkt en bijvoorbeeld in slaap valt, kun je het bij de les proberen te houden door te activeren en te wissel voeden. Vraag een lactatiekundige om advies! Succes!