Ik ben nu 6.4 weken zwanger en kotsmisselijk. Zit al aan de emafasene zetpillen, gemberpillen en sea bands armbandjes maar kots overal dwars doorheen. Lig al een week op bed en moet dagelijks spugen. Zijn er nog andere medicijnen die we kunnen vragen ?
Bij mij helpt ook geen eén medicijn! Het enige wat werkt is jezelf te dwingen om te eten! Een boterham zonder korstjes met iets van pindakaas ofzo er op, drink er iets bij. Het scheelt echt! Als ik niet eet of drink dan kots ik de hele dag door! Het is heel moeilijk te bedenken dat je moet eten en drinken "het komt er toch uit" maar het scheelt zoveel! Sinds ik dat doe voel ik me stukke beter! Het hoeft niet meteen veel te zijn, gewoon rustig aan beginnen. Ik geef nog over maar nu misschien maar 3x per dag! Neem medicijnen gewoon preventief. In de hoop dat het nog iets van verlichting kan bieden. Dus echt eten en drinken! Ook al heb je daar nu geen behoefte aan wel doen. Van een lege maag word je ook misselijk
Blijven eten probeer ik ook, maar zoals gisteren kwam mijn bakje fruit er al weer uit voor het überhaupt op was. heb voor 's morgens eten naast mijn bed staan Maar vanmorgen was het om 07:10 alweer raak. Heb nog 2 kids van 2 en 1, zo kan ik niet voor ze zorgen :s
Je kan bij de huisarts nog andere medicijnen krijgen. Primeran. Blijft er wel iets binnen over heel de dag?
Je kan om andere medicatie vragen! Misschien helpen die wel. Hier helpt blijven eten ook... Ik leef met je mee in ieder geval . Heb je de zetpillen van Emesafene? Die helpen bij mij.
Eten voordat je smorgens uit bed stapt beschuitje, soepstengels.. Niet eten wordt je alleen maar nog misselijker van. Vla melk.. Echt heel vervelend meid, ik hoop dat je over een paar weekjes verlost bent van de misselijkheid. Hier ruim twintig weken zwanger en ook nog steeds misselijk.
Helaas, zojuist voor de 2e keer de emmer al vol, en de dag moet nog beginnen brrrr. heb inderdaad de zetpillen van emafasene maar daar spuug ik dus dwars doorheen (om 07:00 nog genomen en sindsdien toch 2 keer de emmer vol). Gember en sea band armbandjes helpen ook niet. Eten heb ik naast mijn bed zodat ik nog liggend kan eten maar dat haal ik vaak al niet meer. Had na de eerste spuugbeurt met pijn en moeite een cracker met wat water genomen maar dat ligt er nu dus weer uit. ik plas nog wel dus volgens huisarts iig nog niet uitgedroogd. gisteren is er alleen een pakje sultana ingebleven..
Ik kon ook geen fruit eten. Misschien kun je een familielid of een vriendin bellen die je komt helpen met de kids? Als ik me niet lekker voel bel ik ook altijd iemand, zodat ik rustig aan op bed kan of in bad. Probeer zoet te drinken en eet anders een soepje ofzo. Zit wat zout in. Ik heb 2,5 week terug aan het infuus gelegen en in het zkh zeiden ze ook dat ik zoet moest drinken
Pffff. Wat erg! Ik ben ook de hele dag en nacht misselijk, maar ik hoef meestal niet over te geven dus krijg ook geen medicatie... Mijn vriendin was 9 maanden ziek, kon ook haast niets binnen houden, maar van haar weet ik dat ze (naast beschuit, droge krackers en soepstengels) appelsap kon drinken, pruimen en nectarines eten en ook ijs hield ze binnen! Daarnaast heeft ze ook iets baat gehad bij accupuntuur (van 10x per dag overgeven naar 5x).
Probeer elke paar minuten 1 slokje water te drinken. Ik had hg, was heel de zws misselijk, spugen en vaak uitgedroogd. Ik leefde op crackers(van die witte). Die zijn licht verteerbaar. Soms een beschuit of een witte boterham. En Earl Grey thee, dat kalmeert de maag.
Van thee en vanille vla word ik helaas ook misselijk zit nu aan de liga evergreen, kijken of dat wil maar kotsbeurt nr. 3 van vandaag voelt dichtbij.
Ook als je nog plast kun je uitgedroogd zijn! Bovendien kun je te veel ketonen (afvalstoffen) in je bloed hebben. De huisarts kan je urine testen met een super-eenvoudige test, dat kan je verloskundige ook. Je kunt idd primperan vragen aan de huisarts, zofran zou ook een optie zijn als ie dat wil voorschrijven. Daarnaast is het gezien je klachten wellicht ook verstandig om een verwijzing naar de gyn te vragen. Die kan iets meer qua medicatie. Hier Steunpunt hyperemesis gravidarum | kun je wat meer info over extreme misselijkheid in de zwangerschap vinden.
Ik zou niet om zofran vragen. daar is te weinig over bekend of het schade toe kan brengen aan de baby.
Zofran word ook niet zo makkelijk gegeven dat is wel een beetje "laatste redmiddel" als je telkens opgenomen word. Voor mij was het helaas wel noodzaak.
Er is inmiddels wel wat onderzoek naar gedaan: The safety of ondansetron for nausea and vomiting of pr... [BJOG. 2004] - PubMed - NCBI MMS: Error En hier staat ook nog wat Help HER - » Understanding Hyperemesis | Treatments | Common Medications
Nou de huisarts is gebeld. Moet nu 2 dagen lang 4x emesafene zetpil nemen i.p.v. 2 keer. Is het na 2 dagen nog zo slecht dan krijg ik wat anders. Ik loop al bij de gyn en heb daar vrijdag de eerste afspraak dus zal daar ook nog overleggen.
Als je nog niet geprobeerd hebt, zou je waterijsjes kunnen nemen. Veel vocht en het gaat iets geleidelijker dan drinken.
Toen ik geen eten kon vasthouden ben ik een beetje gaan experimenteren. Eet vooral geen voedsel wat zuur is, want dat ik zo smerig als het er weer uit komt. Uiteindelijk na wat testen kwam ik uit op de wat dikkere yoghurtdrank van de Lidl. Dat is een soort van drinkontbijt. Het zit in ronde flesjes en is niet zo zuur als andere yoghurt drankjes. Van melk producten kalmeert de maag een beetje. En mocht het niet werken is het een stuk minder vervelend dan andere producten om er weer uit te gooien. Ook is het makkelijk om af en toe een slok te nemen en er wat langer over te doen.