weet iki niet hoe grooot de kans is. Maar als je serieus zwanger probeert te raken dan moet je er nu al echt aan beginnen. Ik geloof dat je al een paar weken voordat je gaat proberen het beste al kunt gebruiken totdat je 8 weken zwanger bent dan mag je er in de meeste gevallen mee stoppen dan is het niet meer echt nodig. xxx joyce
Danjo, ontpillen kan heel lang duren, dat klopt. Bij ons was het een gevoelsmatige beslissing om mijn lichaam toch eerst wat tijd te geven. Ben ook blij dat we het zo gedaan hebben. Had natuurlijk wel het geluk meteen regelmatig te zijn... Maar het zal wel toeval zijn dat de mensen die ik ken die een miskraam hadden van de eerste maand zwanger waren...
denk dat dat idd wel toeval is meis Ik ben na 13 mnd pas zwanger geraakt en kreeg met 10 weken ook een mk ,,dus een mk heeft echt nix met de pil te maken als je echt goed wilt ontpillen mag je daar wel minimaal een half jaar vooruit trekken ,,nou dat is toch niet te doen als die wens er is is ie er
Jeetje wat een verhalen allemaal.. Ik heb maandag mijn vruchtbaarste dag, gisteren ongesteld geworden, dus hopen dat he tmaandag weer over is.. Maar als ik dan maandag seks heb dan is de kans er dus... of heeft het al zin om me nu te gaan testen
Hoi Abbey, als je vandaag ongesteld bent geworden moet je opnieuw beginnen met tellen. Je vruchtbaarste dag is dan dus waarschijnlijk over een week of 2 pas. Je zal dus even iets meer geduld moeten hebben...
Hoi abbey, als je nu weer ongi bent geworden is maandag dus niet je vruchtbare dag. dan moet je weer opnieuw tellen vanaf de 1e ongesteldheidsdag. Ik had al het idee omdat je dus bent getopt midden in een pil reeks dan krijg je altijd darna een ontrekkingsbloeding dus helaas voor jou maar ff opnieuw rekenen dus. xx Bambi
Maar dit is toch niet een echte menstruatie? of telt dat wel? ik weet het niet hoor heb er totaal geen verstand van hoe dat allemaal gaat. Maar als ik na mijn ongesteld heid seks heb , onbeschermd buiten die vruchtbaarste dag dan, hoe groot is dan de kans? en vanaf wanneer kan ik et testen?
Het is geen echte ongie, maar ook weer wel. Je lichaam moet uitzichzelf weer een eisprong gaan maken, deze heb je niet waneer je de pil slikt. Dus het kan echt nog ff duren meid. Als je gisteren ongesteld ben geworden dan tel je vanaf die dag ff het gemiddelde van 28 dagen omdat je niet weet hoelang jou cyclus zal zijn en dus kan je pas testen na die 28 dagen. je kansen zijn niet heel groot als je buiten je vruchtbare periode klust, kijk eens op de calculator links in de rij, daar kan je dat presies uitrekeken waneer je vruchtbaar bent. Miss ook een tip veel googelen of koop een boek, want je weet er indd. heel weinig van af, maar geef niks zo zijn we allemaal begonnen. succes. xx Bambi
Ik heb ook niet aan ontpillen gedaan en volgens mij is het ook nergens voor nodig. Ik heb ook nog eens niet mijn pilstrip afgemaakt....kon niet wachten
Hoi Abbey, je hebt gelijk als je zegt dat 't geen echte menstruatie is, maar 't is wél zo dat je weer opnieuw moet tellen vanaf de dag dat je onttrekkingsbloeding is begonnen. Zelf ben ik ook midden in de pil gestopt en heb geen andere voorbehoedsmiddelen meer gebruikt. Mijn cyclus lijkt redelijk stabiel, zoals te zien is aan mijn onderschrift, maar dat kan veranderen natuurlijk. Ontpillen is een beetje een vaag begrip, in principe ben je direct vruchtbaar vanaf de dag dat je stopt. Nou ja, afhankelijk van welke pil je slikt blijven de pilstoffen nog een dag of twee dagen in je lichaam, maar daarna niet meer, dus dan kun je in principe zwanger worden. Wel is het even afwachten of je lichaam nu zelf een cyclus oppakt of dat even duurt. Je moet iig weer opnieuw beginnen met tellen en telkens weer opnieuw beginnen vanaf de eerste dag dat je ongesteld bent, zodat je inzicht in je cyclus krijgt. Daar zou ik het, als ik jou was, even bij laten. Waarom direct al zo zeker willen weten wanneer je vruchtbare dagen zijn en dan dus 'veprlicht' seks hebben omdat je dan kans maakt zwanger te worden? Ten minste, zo komt 't op mij over. Hou het lekker spontaan, lijkt mij veel beter, zeker als je nog maar net gestopt bent met de pil. Als je verder inzicht wil krijgen in hoe en wat, kan je misschien eens uitleg aan je huisarts of bij de apotheek gaan vragen.
Jah is ook zo, ik vind het gewoon allemaal spannend enzoo.. er is altijd een kans dat je zwanger wordt als je zonder voorbehoedsmiddelen sex hebt.. dus dat komt ook wel goed... Ik ben in ieder geval al begonnen met het slikken van foliumzuur.. En we doen gewoon rustig aan.. komt wel goed.. thanx for the tips!
Ik ben eind mei gestopt met de pil (gewoon strip afgemaakt) en toen gelyk begonnen met foliumzuur. We hebben t de eerst maand nog met een rubbertje gedaan, omdat het beter schynt dat je al een maand fz slikt voor je zwanger raakt. Suc6 Abbey, maak je niet al té druk, en doe t lekker rustig aan