zwangerschapstest 2e lijntje

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Tierlantijntje, Dec 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tierlantijntje

Tierlantijntje Niet meer actief

goeiemorgen allemaal!

ik ben nu 5 dagen overtijd en heb maar ns een test gedaan (etos eigen merk). nou kwam ik er niet echt uit; ik zag heel heeeeel licht de contouren van het 2e streepje, maar op zo'n manier dat t meer leek alsof t gewoon meer aangaf dat ie daar moest komen. klopt dat, dat als je de test heen en weer wiebelt in het licht dat je dat ziet?

ik wil graag een wijntje met deze feestdagen maar ja ik wil niet dat ik daarmee een eventueel kindje kwaad mee doe... de test leek negatief, dus dan ben ik gewoon om de een of andere reden niet ongesteld deze maand. maar tja wat moet ik nou van die test denken... heb vanmorgen nog een test gehaald om morgenochtend weer te testen maar tja heb vanavond het eerste familie kerstmaal met wijndrinkers....

(kindje zou welkom zijn hoor!)

2. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

Apr 8, 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Kun je een foto plaatsen??
    Op zich denk ik als je 5 dagen overtijd bent dat er dan wel een goed zichtbaar streepje moet staan en niet pas als je hem wiebelt in het licht

3. Tierlantijntje

ik heb geprobeerd een foto te maken met mn telefoon maar wat ik met het blote oog zie krijg ik niet goed op mn camera vastgelegd....

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ben je echt vijf dgn over tijd? miss was je ei toch later?
    Mijn ervaring is dat negatief echt negatief is en hoe ik ook draai of in het licht houd; hij blijft spierwit. Dus als je wel iets zit dan ben ik hoopvol voor je! Ziet iemand anders m ook? Is t even dik en blauwig (weet niet welke je hebt) als de controle lijn? Zou Nog een test doen van een ander merk.

5. Tierlantijntje

sinds ik 4 maanden geleden met de pil ben gestopt was ik eigenlijk vrijwel meteen weer heel regelmatig met een cyclus van 28 dagen... tot nu dus. ik vraag me af of dit dan een soort ontpillen is ofzo. lijkt me wel vrij laat dat dat nu begint maar goed. en mn ei was precies op de geplande tijd dat heb ik gevoeld.

heb niemand de test laten zien, vriend was al naar zijn werk vanmorgen.

misschien is een ander merk test halen ook wel een idee idd, hoop dat ik wat meer duidelijkheid krijg zo voor de feestdagen of ik eventueel met eten en drinken met een zwangerschap rekening heb te houden...

6. VMiss

VMiss Bekend lid

Nov 24, 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een foto zou handig zijn hier ;)
    En anders een andere test halen! Succes meid!!!

7. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

Oct 24, 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Kruidvat 2 voor 5 euro doen en als je nou niet teveek drinkt en even opspaard kan je vanmiddag nog te st em ik teste met die 3 dagen voor nod licht positief met avond urine

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Heb je die blauwe lijntjes etostest? Die vond ik niet zo heel duidelijk maar er staat wel echt een 2e blauwe lijn als ie positief is.

9. Tierlantijntje

tijdens mn lunchpauze net de kruidvat 2 voor €5 test gehaald. die die ik einde van de middag wel voor het kerstdiner... als die negatief is dan tja... misschien nog 1 test morgenochtend voordat ik toch wel mag aannemen dat ik niet zwanger ben (als beide tests dus negatief zijn)? spannend dit....

10. InCognito

InCognito VIP lid

Nov 19, 2009
    5,722
    0
    0
    Spannend! Gewoon even gaan plassen, komende 2 u niet drinken en die KV 2v5 gaan doen straks, mooi kerstcadeautje!

11. Tierlantijntje

hmmm nou de kruidvattest was negatief. morgenochtend nog maar een en als die negatief is dan denk ik dat ik wel aan de kerstwijn dan. dan is er vast een andere oorzaak dat ik niet ongesteld ben ofzo...

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Als je echt 5d overtijd bent, dan zou je toch een duidelijke streep verwachten... De pest is echter dat een eisprong soms gewoon later kan zijn en een cyclus langer. Voor nu zijn je testen negatief, maar dat is geen 100% uitsluitsel dat ze dat niet alsnog positief zouden kunnen worden. Omdat je je eisprong niet weet is er gewoon niet definitief te zeggen of je overtijd bent en of je al dan niet zwanger bent. Het enige dat je weet is dat je in ieder geval op dit moment niet voldoende hCG hebt om opgepikt te worden door een test. En ja: in de meeste gevallen betekent dat inderdaad dat je niet zwanger bent. Helaas.

Of je een glas wijn kunt drinken: dat denk ik wel. Er is nog geen bloedband tussen jou en een mogelijke baby. Dus zelfs al zou je alsnog zwanger blijken, dan is een enkel glas echt geen onoverkomelijk probleem.

13. Tierlantijntje

ehmmm... vanmorgen weer 2 testjes gedaan... is dit nou positief? de streepjes zijn zo vaag, helemaal van de etos test...

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Op de Etostest zie ik niks, maar op de Kruidvat wél! Dus wat dat betreft zeg ik: gefeliciteerd!

Ik zou op 5d overtijd een knaller verwachten, dus misschien was je ei toch later. Kan dat?

PS: je eisprong 'voelen' is helaas niet betrouwbaar. De meeste dames die gaan tempen en/of testen komen erachter dat wat ze aanzagen voor de eisprong in werkelijkheid het groeien van het eitje was. En in dat licht bezien kun je best minder ver zijn in je cyclus dan je dacht...

Ik hoop van harte dat je goed zwanger bent. Ik zou zeker overmorgen nogmaals testen om te kijken of de test op blijft lopen.

15. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Ik zou in ieder geval de wijn laten staan:D, verder sluit ik me bij Hilly aan.

16. Tierlantijntje

nou ja ik heb zo'n cyclys app "Ladytimer" waarbij dus aan wordt gegeven wanneer je ei is en wanneer je ongesteld zou moeten worden en voor de afgelopen 4 maanden klopte het; rond mijn ei had ik steekjes in mn buik en heldere afscheiding dus ik dacht dat het gewoon goed liep...

zo bizar dit! ik ben er helemaal beduusd van! we hebben niet eens vaak geklust, 5x en maar 1x niet veilig en dat was een week na mn ei dus ik dacht dat dat wel zou kunnen...

heel leuk hoor, als het idd zo is ben ik natuurlijk onwijs blij, maar wow, zo overdonderd toen ik ineens bij de KV2V5 een licht streepje zag!

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Als je ei een weekje later was (wat ik wel overeen vind komen met het streepje), dan hebben jullie het precies goed gedaan. Maar begrijp ik nou dat jullie er eigenlijk niet voor gingen? Aangezien jullie het in principe veilig deden?

18. Tierlantijntje

we gingen er niet voor, maar als het zou gebeuren zouden we het allebei niet erg (lees: leuk) vinden. Ben sinds 4 maanden van de pil af om te ontpillen en was het idee om ns met een half jaartje te gaan kijken of het dan het juiste moment is. Net een nieuwe baan, dus vandaar dat we dachten 'nog eventjes niet' maar we gingen wel al richting plannen. Dat kwam dus even vroeger dan verwacht haha!

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Oh, nou, dan hoop ik van harte voor jullie dat het goed zit en dat je binnenkort een echte knaltest hebt! En wat Pipo al zei: maar ff geen wijn (of koffie/rood vlees/rauwmelkse kaas etc) voor de zekerheid :D

20. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Ik zie wel een streepje op de kv test maar vind hem heel raar van kleur.

Share This Page