Onrustige Benen!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Boney, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Ik ben nog "maar 14.5 weken zwanger en heb nu al de bewegings drang in mijn benen.
    Ik dacht dat je dat altijd pas laat in je zwangerschap had.
    Het is altijd als ik op bed lig en net tegen het in slaap vallen aan zit. Ik krijg dan een soort van tinteling vanuit m'n onderlijf naar m'n benen toe. Ik MOET dan m'n benen bewegen. Even later word het wel weer minder. Ik ben altijd al gevoelig geweest voor kramp en zo in m'n kuiten en voeten. Misschien heeft dat er mee te maken?
    Heeft iemand van jullie tips? Want als dit met mn zwangerschap te maken heeft word het waarschijnlijk alleen nog maar erger.

    Groeten Boney
     
  2. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik heb er geen last van, ook vorige zwangerschap niet gehad.
    Wel heb ik erge last van krampen in me kuit.
     
  3. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Had ik vanaf week 20 ofzo ook s nachts vooral. T enige wat bij mij ietsje hielp was mn benen rekken en strekken en voor je naar bed gaat, n stuk lopen.. Vreselijk gevoel, ik kon er niet van slapen! En t ergste was.. ik heb t gehad tot t eind vd zwangerschap. Ik hoop van harte dat dit niet bij jou t geval is. Oja kreeg nog n tip. N stuk zeep bij je voeteneind (grootmoeders tip) alleen hielp bij mij niks. Succes verder in de zwangerschap!
     
  4. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Haha stuk zeep? Waarom zou dat nou helpen dan?
     
  5. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik heb er ook last van, en kan er soms echt gek van worden.
    je moet gewoon echt je benen bewegen!

    ik heb ooit ergens de tip gelezen dat het zou helpen als je voor bv het slapen gaan met beide voeten rondjes draait!
    het is misschien het proberen waard want het is idd een irritant kwaaltje!

    succes ermee!

    joyce
     
  6. Niet meer actief

    Ik heb er ook erg last van sinds deze week!
    Ik wordt er elke nacht wakker van.
    ach ja, hoort er ook bij he,
    groetjes, anita
     
  7. Danique

    Danique Bekend lid

    19 nov 2006
    572
    0
    0
    Op advies van mijn vk ben ik calcium-magnesium tabletten gaan slikken en wisselbaden helpen ook goed.

    Verder veel melk drinken en bananen eten.
     
  8. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Bij mij helpt het ook als mijn benen kouder liggen dan de rest..
     
  9. Krullebol

    Krullebol Actief lid

    31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik kreeg deze tip: voordat je gaat slapen even je benen masseren bv met een bodylotion. Dat stimuleert de bloedsomloop (net als wiselbaden enzo) en dat vermindert de klachten...
     
  10. joma

    joma VIP lid

    24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik heb nu al paar keer dat ik sochtends wakker werd van onrustige benen!zal der wel bijhoren denk ik dan maar, en ben ook altijd al gevoelig geweest voor kramp!
     
  11. Talitha15

    Talitha15 Actief lid

    2 mei 2007
    238
    0
    0
    Ik heb hetzelfde als jullie ook al een poosje. Vorige week kwam daar ook nog een paar keer kramp in mijn kuiten bij. Ik werd er gewoon wakker van. Zorg ook dat je voldoende drinkt, dat helpt bij het voorkomen van kramp!
     
  12. erdtub

    erdtub Actief lid

    1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    ik had in het begin van mijn zwangerschap ook last van onrustige benen , heb het toen paar weken volgehouden , toen het niet overging ben ik naar de huisarts ermee gegaan , heb toen steunkousen gekregen tot aan mijn knie die ik dag en nacht moest dragen , maar wat was dat een verlichting , kon eindelijk weer lekker slapen zonder pijn en kramp..maar aan het einde van mijn zwangerschap kwamen de klachten weer ondanks dat ik de stenkousen droeg , dat kwam omdat de druk op de bekken erger werd , heb toen daarom een aderonsteking van mijn dijbeen gekregen , daarna heb ik steunkousen tot aan mijn lies gekregen maar deze hielp helaas niet..dus als ik jou was zou ik er toch mee naar de huisarts gaan
     
  13. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Thanks voor al jullie antwoorden. Ik moet over 2 weken weer naar de verlk. Als het dan erger word bel ik de huisarts. Het is nu nog wel uit te houden, maar wel vervelend. Kan jullie tips goed gebruiken.
    Groetjes Boney
     
  14. maris

    maris Bekend lid

    6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi Boney,

    Wat bij mij helpt is Fenal (of is het nou Venal? heb de tube niet bij de hand) creme van Bional!
    Gewoon te koop bij de drogist.

    Succes ermee,

    Maris
     
  15. Agatha

    Agatha Fanatiek lid

    16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hoi,
    Ik draag nu de steunpantykousen van de hema, dat helpt mij enorm. Maar ik heb ook aanleg voor spataderen. Ik wist in de trein van mijn werk af niet meer hoe ik zitten moest voor ik ze droeg, bleef maar draaien.
     

Deel Deze Pagina