Ik heb tarwekiemolie gekocht.. nu wil ik dat gaan slikken maar lees ik dat je het beste na je eisprong kan starten ermee.. nu heb ik ook ovulatietesten gekocht.. mijn vraag is moet ik nou beginnen als mijn ovulatietest positief is? Of pas de dag na dat de ovulatietest positief is?
Ik slik het gewoon de hele cyclus. Is overal goed voor, dus kan geen kwaad lijkt mij. Ook is het niet zo duur, dus daar hoef je het ook niet om te laten
Ik lees dat het je cyclus kan verlengen, dus ik was idd ook van plan om het te gaan slikken na mijn eisprong -- dan weer te stoppen bij een menstruatie, enzovoorts. @Ennovy (ik zie nu pas dat je naam Yvonne achteruit gespeld is lol), heb jij daar geen last van? Dat je cyclus langer of anders wordt?
Ik had gelezen dat het je cyclus kan verlengen, verkorten, of dat er niks gebeurt. Dus Ben er vorige cyclus mee begonnen, de hele cyclus door. Mijn cyclussen daarvoor waren 33, 32 en 34 dagen. Nu net een cyclus van 27 dagen achter de rug sinds ik het gebruik. Helemaal Super vind ik kan natuurlijk ook toeval zijn dus we wachten het af
Ik lees op het forum verschillende verhalen over dat je het je hele cyclus door kan slikken.. of eerst teunisbloemolie tot je eisprong en na je eisprong tarwekiemolie.. of alleen tarwekiemolie na je ei... ik heb ook behoorlijk lange cyclussen.. maar zit vandaag al op cyclusdag 18 dus kan niet meer starten vanaf het begin... ik wil dus starten na m'n ei.. maar ik zoek dus mensen die dat ook gedaan hebben en mijn vraag is dus wanneer die zijn begonnen.. op de dag van de eisprong zelf? Of erna? Als mijn ovulatietest positief is en ik denk dat dat tussen cyclusdag 21 en 25 zal zijn.. wil ik wel weten wat ik het beste kan doen! Ik hoop dat iemand m'n vraag kan beantwoorden
Ik ben einde ronde 2 met tarwekiem begonnen en ronde 3 was ik zwanger (Ik had wel lange cyclussen van ongeveer 50 dagen) Volgens mij kan je er op elk moment mee beginnen!
Ik had cyclussen met zeer late eisprong (dag 28-29) en korte LF (7-8 dagen). Ik heb toen 2 rondes tarwekiemolie geslikt meteen vanaf cyclusdag 1 de hele cyclus. Beide cyclussen toen nog steeds een zeer late eisprong, maar wel een LF van 10 dagen. De maand erna vanaf cyclusdag 1 tot aan eisprong teunisbloemolie geslikt en vanaf cyclusdag 1 ook hele cyclus tarwekiemolie. Toen had ik een eisprong op dag 20 en was ik zwanger! Geen idee of het ook daadwerkelijk daardoor kwam, maar voor mijn gevoel dus wel.
Ik slikte het vanaf de start van mn cyclus. Maar nou deed ik IVF/ICSI, dus van een 'gewone' eisprong was sowieso geen sprake De reden dat ik het vanaf begin af aan slik is dat het zn werking al moet kunnen doen terwijl het BMS opbouwt en dat begint ruim voor de eisprong al...
Haha ja klopt Marieke, denk dat veel mensen dat niet eens opvalt Ik heb een cyclus van precies 4 weken, met precies op 2 weken de eisprong. Kan niet mooier dus. Maar moet eerlijk zeggen dat ik altijd een vrij regelmatige cyclus heb gehad.
Ik ben deze cyclus begonnen voor het eerst op dag 1. Heb mijn ei ergens tussen dag 16 en 19. Zit vandaag op dag 16 en ovulatietest is nog negatief. Ik ben wel benieuwd wat het doet. De reden dat ik hiermee start is trouwens niet mijn late ei maar mijn korte lf: meestal 11, maar afgelopen ronde zelfs 8.. Als mijn ei dit keer nog later is dan dag 19 dan ga ik de volgende ronde na mijn ei beginnen. Ben dus een beetje aan het experimenteren. Ik lees hier lekker mee Je kunt er elk moment mee starten maar sommige vrouwen kiezen voor een dag na de eisprong. dus 2 dagen na positieve ovutest.
Ik zou er gewoon meteen mee beginnen, maar als je graag pas na eisprong wilt slikken dus gewoon direct nadat je weet dat je eisprong hebt gehad. Dus als je een positieve ovulatietest hebt 2 dagen later. (Aangezien dat kan aangeven dat je eisprong binnen 24-48 uur plaatsvindt). Als je geluk hebt dat je je eisprong voelt, lijkt me dat je het meteen daarna kan slikken, maar ja dat is niet echt een exacte methode natuurlijk. Veel succes deze ronde! (Ik zie net dat Fleurop hierboven hetzelfde zegt, dat dus )
ik heb het deze maand voor het eerst gebruikt ik ben er de dag voor mijn eisprong mee begonnen (ik voel mijn eisprong) en ben gestopt op de dag dat ik ongesteld werd. merkte duidelijk verschil in mijn menstruatie. (het kwam eerder op gang. Normaal zo'n 3 dagen vegen bloed. nu zette het meteen door. Dus ik denk dat ik nu ook wel eerder mijn ei weer heb. Slik het nu niet. Maar ga er op dag 12 van de cyclus weer mee beginnen. Het is idd niet zo duur. en ik merk toch wel echt verschil in mijn cyclus!
Dank jullie wel luna en fleurop! Voor het beantwoorden van mijn vraag! Uk had vandaag een negatieve ovulatietest.. morgen weer een dag Ik ben benieuwd of ik er iets vsn zal merken! Spannend vind ik het! Ik heb ook een korte lf.. meestal 10 dagen.. ik heb ook 1x 8 gehad... dus ik ben ook aan het experimenteren. . Als het deze maand niet lukt ga ik volgende maand of vanaf dag 1 tarwekiemolie slikken.. of voor mijn eisprong teunisbloemolie en na mijn ei tarwekiemolie. .. Maar nu eerst masr eens mijn eisprong vinden deze maand!
Music mama: precies hoe ik erover denk en waar ik over nadenk. Grappig. Welke dag zit je nu in je cyclus?
Graag gedaan en veel succes! Ik Ben ook net weer met de tarwekiemolie gestart, nu dag 8. Hoop dat mn cyclus nu weer korter is dan 30 dagen zoals vorige ronde toen ik ermee startte keep me posted
Ben ook begonnen met de tarwekiemolie vanaf het begin van mijn cyclus. Merk alleen dat ik er een beetje pukkeltjes van krijg maar hier neem ik genoegen mee voor het goede doel waar we voor gaan! De 5e ronde, dus benieuwd wat de capsules uithalen. Meestal 32 dagen cyclus, en ei rond dag 11. Met ovulatietesten kijken wat het nu zal zijn.
Hi Wannabmom, Ik zit ook in de 5e ronde. Toen ik er vorige ronde mee startte ging ik dus van de laatste cyclus 34 naar 27! Hoop dat het bij jou ook wat eerder voor je zal zijn