Vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miesjuh91, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miesjuh91

Miesjuh91 Lid

29 dec 2014
    31
    0
    6
    Sindskort ben ik mijn cyclus beter in de gaten aan het houden aangezien mijn vriend en ik graag voor ons eerste kindje willen gaan.

Sinds eind november ben ik van de pil af en heb ik al 3 keer een gewone menstruatie gehad, 21 januari was mijn laatste ( 5 dagen, maar minder bloed als normaal) nu voelde ik op 28 januari een scherpe steek in mijn linker lies. Nu keek ik even terug in mijn agenda en het blijkt dat ik deze steek altijd 2-3 dagen na mijn menstruatie heb. Nu lees ik dit wel vaker bij vrouwen waarbij de ovulatie eraan zit te komen. Nu geven al die calculators aan dat ik pas rond 2 a 3 ovuleer, dus ik zocht er niets achter.

Maar zo net verloor ik wat bloed, niet veel maar toch iets. Nog nooit heb ik tussen menstruaties door bloed verloren vandaar dat ik nu dit berichtje schrijf. Wat kan dit zijn?

2. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ovulatiebloeding?
    doe eens een ovulatietest Wellicht is je ei war eerder

3. Miesjuh91

Miesjuh91 Lid

29 dec 2014
    31
    0
    6
    Zou het dat zijn ja, natuurlijk ga ik nu ook wel heel erg van de digitale berekeningen uit.. Zal eens zo'n test halen, bedankt voor je antwoord

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ovulatiebloeding kan heel goed hoor.

Bij een cyclus van 25 dagen kun je je eisprong overigens verwachten vanaf dag 7 tot en met dag 15 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.

Dus als je al ovulatietestjes zou willen gebruiken, zou je daarmee het beste al vanaf dag 4 mee kunnen beginnen en dan door gaan tot en met in elk geval dag 15 of wanneer je een positieve ovulatietest hebt.

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mocht het een ovultatiebloeding zijn geweest dan is je ovulatie waarschijnlijk al wel geweest en kunnen de ovulatietesten dus negatief zijn.. Als je er bij gaat temperaturen dan weet je het in ieder geval zeker (je temp stijgt na je eisprong).

6. Miesjuh91

Miesjuh91 Lid

29 dec 2014
    31
    0
    6
    Maar als mijn ovulatie al zou zijn geweest zou ik nu geen buikkramp meer hebben toch?

7. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ben geen expert, maar een ovulatiebloeding lijkt me onwaarschijnlijk. Ze menstrueert van 21 tot 26 januari. Dan zou ze 2 dagen na het eind van de menstruatie alweer een eisprong hebben. Is dat niet erg snel?

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    21 jan was haar eerste cyclusdag en op 30 januari verloor ze wat bloed, dat is dus op cd10. Haar cyclussen duren 25/26 dagen dus dan kan een ovulatie wel op dag 10 plaats vinden denk ik. Misschien wel wat vroeg, maar het kan zeker wel. Wbt de buikkrampen, ik heb altijd na mijn eisprong een paar dagen last van mijn buik, krampen en steekjes.. Het hoeft niet maar 1 dag te duren die klachten.

Deel Deze Pagina