Hallo allemaal! Ik ben een fanatieke sporter. Sport 4 a 5 keer per week! Waarvan 1 keer per week 15 kilometer hardlopen en voor de rest op redelijk niveau krachttraining. Sinds mijn vriend en ik hebben besloten om voor een kindje te gaan doe ik het zoiezo al rustiger aan en ben ik zachtjes aan aan het afbouwen! Als ik zwanger ben ga ik het nog rustiger aan doen natuurlijk! Maar ik zit momenteel op het wachtbankje op dpo2. Heeft dit enige consequenties voor eventuele innesteling / aankomende zwangerschap? Moet ik nu al nog rustiger aan doen? Of gewoon wachten totdat het zover is? Alvast bedankt!
Hoi rosa887, Ik ben zelf ook een sporter, sinds mijn bevalling in juni 2013 minder fanatiek maar doe graag aan krachttraining en hardlopen. Ik heb tijdens mijn eerste zwangeeschap aan de verloskundige gevraagd wat kan en mag. Ze zei wanneer mijn lichaam het gewend was, ik zeker door mocht gaan met sporten. Nu zijn wij opnieuw bezig met zwanger worden en ook bij mij slaat de twijfel toe. Wat als ik te hard ga in de sportschool, doet het wat met de innesteling? Ik deel je gevoel dus helemaal. Als ik mijn gezond verstand gebruik dan neem ik aan dat het best kan en sporten zelfs goed is voor de doorbloeding. Ik denk wel dat het goed is dat je iets aan het afbouwen bent. Als je elke keer een andere spiergroep traint en ook elke keer behoorlijk verzuurd bent, die afvalstoffen zitten natuurlijk wel in je bloed. Ik weet niet hoe je normaal gesproken zat met supplementen zoals eiwitten en kreatine, maar die zou ik nu wel even laten staan. Hahaha heel verhaal en een echt concreet antwoord heb ik niet. Gewoon blijven sporten maar alles met mate... Succes ermee en natuurlijk ook met zwanger worden