Zachte kaas

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cars, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Hoi, ik weet dat je geen zachte (franse) kaas mag eten tijdens de zwangerschap. Maar hoe zit het eigenlijk met smeerkaas? En kaas uit de winkel. Ik maak me echt druk om wat ik wel en niet mag. Zucht...
     
  2. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Logisch dat je je druk maakt.. dat doe ik ook nog steeds. Maar smeerkaas en normale kaas uit de supermarkt mag je gewoon eten hoor. Alleen brie of iets waar rauwe melk in zit verwerkt mag niet.
     
  3. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Super. Bedankt voor je sneel reactie. :D
     
  4. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    brie mag wel

    In nederland mag men in de supermarkt GEEN kaas verkopen die gemaakt is van rauwe melk...
     
  5. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Ook bedankt :D
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Deze worden ook wel verkocht bij supermarkten, maar dat zijn vaak de wat grotere vestigingen en dan liggen ze meestal in het vak bij de gesneden en bijzondere kaasjes, dus niet bij de zelfbediening. Het staat sowieso op de verpakking en 99% kun je gewoon eten hoor, geniet dus maar lekker van je brie!
     
  7. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Oke, dank je
     
  8. Hanane

    Hanane Lid

    18 mrt 2007
    25
    0
    0
    Dus brie mag wel. Ik had er gisteren zo een zin in. Had het echt warm gemaakt in de oven, omdat ik dacht dat je het niet koud mag eten. Alle moeite voor niks dus. Wel lekker dat het mag. Het is het enige waar ik aan denk op dit moment.
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ja, ik heb er ook lekker van gesmuld tijdens mijn zwangerschap. Alleen in restaurants enzo heb ik gerechten met brie enzo maar gelaten. Kan wel vragen of het van rauwmelkse kaas is gemaakt of niet, maar vaak heb ik zo'n idee dat ze gewoon maar wat zeggen, dus dat vertrouw ik niet.
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij de tentjes waar ik heb gegeten, als ik zin had in een broodje brie, heb ik het telkens gevraagd, maar het was telkens van rauwe melk gemaakt. Ze zijn daar echt wel eerlijk in heb ik het idee.

    Voorverpakte kaas uit de supermarkt mag vaak wel, even de verpakking lezen. Als het er niet opstaat, neem ik het niet, maar meestal staat het er wel op. Au lait cru is trouwens rauwe melk. Au lait pasteurise is gepasteuriseerd en mag je dus eten.

    groetjes,
    Snoopy
     
  11. Hanane

    Hanane Lid

    18 mrt 2007
    25
    0
    0
    Ik heb brie in de koelkast maar er staat verder niks op. Ik laat het maar gewoon liggen dan. Het is wel voorverpakt. Morgen snel naar de supermarkt..
     
  12. Mauricette

    7 sep 2007
    24
    0
    0
    Ik ga echt op zoek naar Franse kaas die niet gemaakt is van rauwe melk (au lait cru), dus gepasteuriseerd. Brie en camembert van Président en Rustique zijn zeker weten van goede, gepasteuriseerde melk, dus die mag je gewoon opeten.
    Eet smakelijk!
     
  13. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    En smeerkaas mag ook gewoon. Bv de Slankie... Geniet maar lekker!
     
  14. dandy

    dandy Lid

    4 aug 2007
    64
    0
    0
    IJsselmuiden
    Hoi, ik wil nog even antwoorden op de BRIE vraag.
    Brie mag je wel eten mits het GEEN VERSE BRIE is.
    Zoals de voorverpakte brie van president enzo mag je wel gewoon eten.

    Gr.
     
  15. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0

    Wat bedoel je met verse brie, het gaat om de melk niet om hoe deze verpakt is...
     
  16. dandy

    dandy Lid

    4 aug 2007
    64
    0
    0
    IJsselmuiden
    Hoi, verse brie is meestal gemaakt van rauwe melk zoals je die bv op de markt of kaasboer kunt kopen.
    Dat zit dan gewoon in een doozichtig verpakt plastic.
    De precident brie bv is langer houdbaar.
    Ik heb dit ook zo meegekregen.

    Groetjes
     
  17. Marleen1979

    Marleen1979 VIP lid

    8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik heb in Turkije van die soort feta gegeten... Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was, maar ik was toen al wel een week of 5 zwanger. Ik denk dat de kans zeer groot is dat dat wel van rauwe melk was. Loop ik nu veel risico denken jullie? Ik maak me er wel bezorgd over..
     
  18. Mauricette

    7 sep 2007
    24
    0
    0
    Mijn ervaring is dat op vers verpakte brie niet goed staat of het met rauwe melk is of niet. Die neem ik dan ook niet. Op de voorverpakte brie of camembert of geitenkaas van bijvoorbeeld Président staat het wel duidelijk. De camembert en brie van Rustique kan je ook rustig eten, die is ook van gepasteuriseerde melk gemaakt.
     
  19. Mauricette

    7 sep 2007
    24
    0
    0
    Marleen, ik zou me niet al teveel zorgen maken. Een keertje dat eten hoeft niet meteen heel erg te zijn. Op een iets ander gebied had ik hetzelfde: ik wist met 6 weken pas dat ik zwanger was en had tot de test, zij het gematigd, wijn gedronken. Vol angst vertelde ik dit bij de eerste controle aan de verloskundige, maar ze vertelde dat in het prille begin het bloed van je kleintje nog niet verbonden is met je eigen bloed, dus nog apart. Een ramp is het dus niet.
    Voor de zekerheid kan je het bij de controle bij je vk nog even vragen.
    Sterkte!
     
  20. Marleen1979

    Marleen1979 VIP lid

    8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Mauricette: Ik heb voor a.s. woensdag een afspraak bij de VK staan. Ik ga het inderdaad even aan haar vragen.
     

Deel Deze Pagina