vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door LoveXx, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Hallo,

In december 2014 kwam ik in de WW, vanaf januari 2015 werd dit een WAZO uitkering ivm zwangerschap.
    Omdat ik aan het eind van mijn verlof (liep tot 3 mei) nog geen nieuwe baan had, heb ik weer WW aangevraagd.
    Ik heb daar nog niks van gehoord. Ik kreeg wel gelijk een mailtje dat mijn aanvraag binnen was gekomen en dat ik via 'mijn uwv' de aanvraag kon volgen. Dit is echter niet zo. Kan het nergens vinden.
    Maar goed, ik heb toch weer een baan gekregen. Ik begin 1 juni.
    Aangezien ik tot 3 mei verlof had en 1 juni pas begin, (dus eind juni weer loon krijg) zit ik 2 maanden zonder geld. Heb ik voor deze korte tijd recht op ww? En klopt het wel dat ik mijn aanvraag nergens kan vinden/volgen?

Oei, lang verhaal geworden. Hoop dat het wat duidelijk is.

Groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste LoveXx,

Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje.
    Ook erg fijn dat je zo snel na je verlof al weer een nieuwe baan hebt gevonden.

Je hebt twee vragen over je WW-uitkering na het einde van je zwangerschapsverlof.

Heb ik voor deze korte tijd recht op ww?
    Dit is inderdaad het geval.
    Als je voor je WAZO-uitkering een WW-uitkering had, kun je na de WAZO-uitkering weer je WW-uitkering krijgen.
    Daarbij ga ik er dan wel vanuit je ‘oude’ WW-uitkering nog niet de maximum duur had bereikt voor ingang van je WAZO-uitkering.

Klopt het wel dat ik mijn aanvraag nergens kan vinden/volgen?
    Nee, de status van de aanvraag zou wel zichtbaar moeten zijn.
    Het lijkt me echter niet dat je ongerust hoeft te zijn omdat je wel een bevestigingsmail hebt ontvangen.
    Je ontvangt van UWV binnen 4 weken na je eerste WW-dag de beslissingsbrief.
    Heb je de aanvraag later dan de eerste WW-dag ingediend, dan ontvang je de beslissing binnen 4 weken na de aanvraagdatum.

Heel veel succes met je nieuwe baan.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

Deel Deze Pagina