Wij hebben vandaag te horen gekregen dat ons meisje is overleden in mijn buik. Ik ben op dit moment 18 weken zwanger. Nu is mijn vraag of ik ook recht heb op mijn bevallingsverlof. Ik zal a.s vrijdag hopelijk bevallen en voorlopig zowel lichamelijk als zeker geestelijk niet instaat zijn om te werken. Weten jullie of ik 16 weken de tijd krijg voor mijn verlof? Een zeer verdrietige moeder
Beste Jeniffer24, Gecondoleerd met het verlies van je dochtertje. Je wilt weten of je in jouw situatie nog recht hebt op bevallingsverlof en een zwangerschapsuitkering. Dit is niet het geval. Als de zwangerschap eindigt binnen 24 weken dan heb je geen recht op een zwangerschapsuitkering. Wel kun je jezelf ziek melden als je vanwege je gezondheid niet kunt werken. Ben je in dienst bij een werkgever? Meld je ziek bij je werkgever. Je werkgever kan dan een Ziektewet-uitkering voor je aanvragen. Heb je geen werkgever? Neem dan zelf contact op met UWV, 0900-9294. Omdat je in deze situatie ziek bent ten gevolge van je zwangerschap heb je recht op een Ziektewet-uitkering. Actuele informatie vind je op deze pagina. Ik wens je heel veel sterkte. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV