Payroll contract en carpaal tunnel syndroom

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Sim88, Jul 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sim88

Sim88 Bekend lid

Oct 2, 2013
    933
    0
    16
    Goedenavond,

Bij mij is een carpaal tunnel syndroom geconstateerd en heb me nu 100% ziek moeten melden bij payroll bedrijf. Zij gaan dit nu melden bij jullie.

Heb ik gewoon recht op een ziektewet uitkering en hoe zit het straks met mijn verlof? Krijg ik deze dan ook via uwv gewoon uitbetaald of hoe gaat dat precies?

Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Sim88,

Je werkgever gaat je ziek melden bij UWV en je vraagt je af of je recht hebt op een Ziektewet- en zwangerschapsuitkering.

Na ontvangst van de melding van je werkgever beoordeelt UWV of je recht hebt op een Ziektewet-uitkering. Je ontvangt binnen 4 weken een beslissing hierover.

Ben je in de periode voor je verlof nog steeds ziek? Dan tellen de ziektedagen vanaf 6 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum als verlofdagen. Je gaat dan dus eigenlijk verplicht 6 weken voor deze datum voor deze datum met verlof. Als je een Ziektewet-uitkering ontvangt kan je aanspraak maken op een zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO). Je vraagt de WAZO zelf aan via UWV telefoon (0900-9294). Dit doe je ongeveer 8 weken voor je uitgerekende datum.

Actuele informatie over het recht op Ziektewet-uitkering vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Sim88

Sim88 Bekend lid

Oct 2, 2013
    933
    0
    16
    Bedankt dan wacht ik de beslissing af!