vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door kissi, 24 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Beste,
    Ik heb een vraagje;
    Nou is het zo dat ik m.i.v. 12 feb 2015 de ziektewet in ben gegaan, wegens zwangerschap gerelateerde klachten.
    Ik ontving een ziektewetuitkering voor 50% ( = 10 uren per week). ( Ik heb een contract van 20 uur per week)
    Deze uitkering liep tot 10 maart. De laatste week voor mijn verlof (van 2 tot en met 9 maart) heb ik vakantie opgenomen.
    Aangezien ik voor 50% in de ziektewet zat lijkt het mij dat er 10 vakantie-uren worden ingehouden ipv. 20.

Mijn leidinggevende heeft zelfs 4x aangegeven dat er gewoon 20 vakantie-uren worden ingehouden. Ze had contact gehad met de verzuimbegeleider en organisatie voor zorgondernemers, etc.
    Zij zegt dat altijd je volledige vakantie-uren worden ingehouden als je ziek bent ( zwanger of niet ) Is dat ook zo?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kissi,

Je hebt vakantie gehad terwijl je gedeeltelijk ziek was. De werkgever zegt dat je voor je volledige contracturen vakantiedagen moest opnemen. Jij wilt graag weten of dit wel klopt.

Vanuit UWV Webcare kan ik je hier geen antwoord op geven. Dit komt omdat het een juridische vraag is. UWV Webcare is niet bevoegd juridisch advies te geven. Je kunt hiervoor het beste informeren bij bijvoorbeeld de vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket (0900-8020).

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

Deel Deze Pagina