Goedemiddag, Ik heb eigenlijk 2 vragen. Kort situatie. Kind augustus 2012. Vanaf 1/4/2013 heb ik ouderschapsverlof (8 uur per week, werk nog 32). Dit loopt 1/10/15 af. Ben nu zwanger en verwacht in december met verlof te gaan. 1. Momenteel zit ik door zwangerschapsgerelateerde klachten ziek thuis. Mijn werkgever ontvangt hiervoor een uitkering via UWV. Loopt mijn ouderschapsverlof door in deze periode? 2. Op basis waarvan wordt straks mijn dagloon bepaald? Vanaf het afgelopen jaar. Of telt de periode waarin ik ouderschapsverlof heb ontvangen niet mee? Ik hoor graag jullie reactie. Met vriendelijke groet.
Beste Myself82, Je hebt een aantal vragen over je ouderschapsverlof die ik graag voor je beantwoord. Allereerst vraag je of de periode van ouderschapsverlof doorloopt tijdens je ziekte. Je ouderschapsverlof loopt door wanneer je ziek wordt. Als je ziek wordt tijdens je ouderschapsverlof, heb je geen recht op een Ziektewet-uitkering voor de acht uren per week waarvoor je ouderschapsverlof hebt. Als je gedeeltelijk ouderschapsverlof opneemt, kun je wel een Ziektewet-uitkering ontvangen voor de 32 uur die je wel werkt. De hoogte van je zwangerschapsuitkering wordt berekend met het loon dat je verdiende vóór de start van je ouderschapsverlof. Je ouderschapsverlof is dus niet van nadelige invloed op de hoogte van je zwangerschapsuitkering. Actuele informatie over ziek zijn tijdens ouderschapsverlof vind je hier. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare