ik hoor de laatste tijd vaak dat venkelthee de productie van de borstvoeding omhoog helpt en goed tegen krampjes is.. heeft iemand hier ervaring mee ? of zijn het juist fabels ?
Ben voorzichtig met venkel thee. Het kan helpen bij krampjes maar het kan dus ook averechts werken als je er te veel van drinkt. Dat je van venkethee meer productie zou krijgen schijnt een fabel te zijn, net als alle andere voedingsmiddelen die de productie zouden verhogen. Het enige wat de productie echt verhoogd id vaker aanleggen of vaker kolven helaas... (want een kopje productieverhogende thee zou makkelijker zijn vind ik) 1 tot 2 kopjes venkelthee die jij drinkt zijn voldoende per dag. Ga je veel meer drinken kunnen de krampen dus stukken erger worden
bij de natuurwinkels heb je speciale thee voor bv gevende moeders. Maar idd niet overmatig gebruiken en varieren in de kruiden thee.
Op mijn bvcursus heb ik geleerd om geen venkelthee te drinken omdat dit kankerverwekkend zou zijn. Mijn kv wist dat niet maar zei dat venkelthee sowieso niet helpt tegen krampjes. Dit vond ik op het voedingscentrum.nl drink niet te vaak venkel- en anijsthee, ook niet als middel bij bijvoorbeeld darmkrampen of ter bevordering van de productie van moedermelk (venkelthee heeft hierop overigens ook geen effect). Geef babys helemaal geen venkelthee.
ik heb op advies van lactatieverpleegkundige kaboutertjesthee moeten drinken om de produktie te verhogen...bij hielp het wel was te koop bij een reform zaak..
Ik kreeg juist weer te horen dat je venkelthee beter niet kon geven, omdat dat juist de werking van de darmen wat stiller legt/vertraagt. Je hoort zoveel dingen, wat nou waar is en wat niet?
Venkelthee stimuleert de productie niet, maar remt deze juist! Soms helpt het als de moeder een kopje per dag drinkt tegen krampjes. Voor babies wordt het al een aantal jaar stellig afgeraden. Fenegriekthee (erg bitter) schijnt wel te helpen. Bekend is Domeperidon, maar dat kun je het beste na overleg met een lactatiekundige gebruiken.
hmm allemaal verschillende verhalen dus weer... maar als ik het goed begrijp kan 1 kopje venkelthee per dag dus geen kwaad ? of zou dit dan slecht zijn voor de productie ?
hmm allemaal verschillende verhalen dus weer... maar als ik het goed begrijp kan 1 kopje venkelthee per dag dus geen kwaad ? of zou dit dan slecht zijn voor de productie ?
Ik drink zelf één (flink) glas venkelthee per dag en wanneer ik dat niet doe krijgt mijn meisje last van krampjes. Of het nou een placebo is of niet, ik blijf het maar braaf drinken. Heb toch de indruk dat het haar helpt. Mijn productie leek rond de 3,5 / 4 maanden erg af te nemen, maar ook dat schijnt normaal te zijn en heeft niets met die thee te maken.
ik kreeg enorme melkproductie van venkelthee, zeg maar stuwing! Dus ben ik ermee gestopt. Het leek ook wel te helpen tegen de krampjes, maar die zijn gelukkig zonder die thee ook minder geworden. Als je het gebruikt kun je hem ook mengen met sterremix, daar zit ook wat venkel in en smaakt wat beter, ik vond die venkel ook erg wee-ig. misschien ligt het er dus maar aan hoe sterk je erop reageert.