Vrij proteine S

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Blondie, 28 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    hallo,

Voorgeschiedenis:
    Ik heb in 2006 2 vroege miskramen gehad.
    Mijn moeder heeft in het verleden een longembolie gehad.
    Ook voor ok was haar bloed niet "dun" te krijgen.

Nu ben ik bij een fertiliteitsarts geweest en deze heeft chromosomenonderzoek en stollingsonderzoek gedaan (het 2e ivm met mijn moeders geschiedenis)

Nu was de uitslag van vrij proteine S de eerste keer 59 (net onder de ondergrens) en is deze weer overnieuw geprikt. (huisarts heeft opdracht gegeven hiervoor)
    Deze uitslag was toen 48.

Toen ik naar de poli belde over de 2e uitslag was de fert.arts verbolgen over het feit dat de h.a waardes aan mij had doorgegeven en zei ze dat deze waarde niets zei over miskramen en dat de waarde verlaagd is omdat ik wat te zwaar ben.

Nu was ik al het eerste bezoek geen fan van deze arts en na dit telefoontje heb ik al helemaal geen vertrouwen meer in haar.

Ik kan op het net niet zoveel vinden over deze waarde en weet wel 2 verhalen waar meiden wel hun zwangerschap niet voldragen hebben door deze verlaagde waarde en nu weer bij een nwe zw.schap zich spuiten met fraxiparine.

Kunnen jullie mij hier meer info over geven?

Alvast bedankt.

Ik ben nu bang om weer zwanger te worden en dat het strax weer misgaat en dat het wel door die toch al lage proteine S komt.
    Want vlgs mij daalt deze waarde tijdens zw.schap ook nog?

Gr, Paula

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HI paula,

Ik begrijp heel goed dat je hierover meer wilt weten en graag antwoorden wil. Ik denk dat je het beste voor een second opinion kan gaan in een ander ziekenhuis. En deze vraag stellen aan een gynaecoloog. Die kan je waarschijnlijk veel meer vertellen dan ik. (sorry,maar wil wel dat je de juiste en betrouwbarde info krijgt)

Imke

Deel Deze Pagina