Koemelkallergie

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mharkema, 20 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mharkema

mharkema Lid

13 feb 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter van net twee jaar heeft koemelkallergie. Zij kreeg elke ochtend nog pap met Peptie erdoor. Nu is de pepti op en krijgt ze geen pap meer maar brood sochtends. Nu vraag ik mij af of ze wel genoeg binnenkrijgt. Ze eet alles zonder koemelk. Ze krijgt savonds wel een soja toetje na het eten.

Groetjes Michelle

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hi Michelle,

Dankjewel voor je bericht op het forum. Op deze leeftijd heeft je dochter nog 300ml aan melkproducten nodig. Geef je naast het toetje o.b.v. soja nog andere melkvervangende producten aan haar?

Groetjes,

Anne-Lotte

3. mharkema

mharkema Lid

13 feb 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet zo goed wat eronder valt. Ze eet op een dag 5 boterhammen, 1-2 stuks fruit, koekje oid en avondeten met daarna een soja toetje. Verder drinkt ze water of ranja.

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hi Michelle,

Ik zou je willen adviseren om haar toch meer melk-vervangende producten te geven, enkel een toetje is te weinig. Kies hierbij voor de Nutrilon Pepti of anders voor Alpro Soja Groeidrink vanaf 1 jaar.

Groetjes,

Anne-Lotte

5. mharkema

mharkema Lid

13 feb 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg geen pepti meer, omdat ze dat tot de leeftijd van twee jaar voorgeschreven kreeg. Dus nu maar op zoek naar een vervanger daarvoor. Bedankt voor het advies!

Deel Deze Pagina