Onzeker door de ovulatietestjes

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MoniqueV89, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    zzp er schoonheids en pedicure salon
    Enschede
    Hallo meiden,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb al veel gelezen.

Nu mijn verhaal, wij zijn sinds 20 juni gestopt met de pil en gaan voor ee broertje of zusje voor ons zoontje van nu 21 maand.
    De eerste maand was mijn cyclus 31 dagen, de 2e maand 29 dagen en afgelopen maand maar liefst 42 dagen. Afgelopen 2 maanden heb ik ovulatietesten gebruikt, bij mijn zoontje ben ik daarmee in ronde 2 zwanger geraakt, ovulatie op dag 21 toen.

1e maand testen had ik op dag 22 een positieve ovulatietest, werd op dag 29 al ongesteld:(

2e maand, vorige maand dus, kon ik na bijna 3 weken testen geen ovulatie vinden, maar ik werd dus ook niet ongesteld. Op dag 38 de huisarts gebeld omdat ik ook niet zwanger bleek volgens de testen, op dag 41 mocht ik op consult komen, heeft ze inwendig onderzoek gedaan, zag er prima uit, ik mocht op dag 44 komen voor een inwendige echo..... echter op dag 42 begon dan eindelijk mijn menstruatie, wel heel weinig maar goed, ik moest toch even komen voor de inwendige echo, alles zag er prima uit en ze zag nieuwe eitjes klaar liggen, waarschijnlijk een hele late eisprong gehad. Wel vond ze dat ik vorige maand te snel na mijn positieve ovulatietest ongesteld was geworden. Advies ovulatietest doen en als mjjn cyclus weer zo afwijkt dan komen voor follikel meting, dat houd in vanaf dag 10 ongeveer om de dag komen voor een echo om de eisprong te volgen. Heel fijn zo meegaande art.

Goed, ik ben dus nu weer aan de ovu testjes en ze maken me ontzettend onzeker, omdat ik weet dat ik altijd laat ovuleer nu pas op dag 16 begonnen, eergisteren. Toen al meteen een goed zichtbaar 2e streepje maar nog lang geen knal, gisteren opeens een heel vaag bijna niet meer te zien streepje, gisteravond nog een gedaan en daar was helemaal niks te zien.
    Net weer een gedaan en daar is het streepje toch wel weer iets duidelijker dan gisteren.

Kan de LH in je urine verschillen bij negatieve testjes of zou ik ineens heel vroeg mijn ei gehad hebben en ben ik te laat, ik hoop het niet, het maakt me zo onzeker. Dames die ervaring hebben?

Sorry voor mijn lange bericht ;)

2. DIYMommy

DIYMommy Actief lid

3 jul 2010
    299
    0
    0
    Koudekerk a/d Rijn
    Gezien je eerder kortere cyclussen had zou het helaas idd kunnen.
    Ik heb zelf PCOS en heb hier en daar gelezen dat je daar heel schommelende testen ook van kan hebben.
    Cyclussen die lang/kort duren is ook een kenmerk daar van.
    Wil je niet bang maken hoor, want zwanger worden kun je gezien je een zoontje al hebt.
    Maar misschien wel fijn als ze met follikelmetingen gaan starten.

3. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Hierbij de foto, onderste is van net. Ik heb met de korte cyclussen ook laat de eisprong gehad, bij mijn zoontje ook altijd late eisprong toen we met ovulatie test deden. Bedankt voor je reactie. Deze maand maar afwachten en dan aan de follikel meting.

Bijgevoegde bestanden:

4. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Lh hormoon schommelt je hele cyclus door. Dus kan kloppen dat je elke x andere streepjes hebt.
    Gewoon door testen dan zie je op een gegeven moment wel verschil.

5. DIYMommy

DIYMommy Actief lid

3 jul 2010
    299
    0
    0
    Koudekerk a/d Rijn
    Vind ze allemaal nog erg licht...
    Dus wie weet komt het idd nog wel, nog ff door testen misschien.
    De mije liepen van licht op de ene dag ook op naar een knaller de volgende ochtend.
    De mijne liepen zo op:

Bijgevoegde bestanden:

6. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Bedankt voor je reactie! Hopelijk snel positief, meestal pas rond dag 21/22, dus het kan nog, ga gewoon nog even door. Had me voorgenomen deze maand niet meer met ovu testjes te doen, op advies van de arts toch maar weer begonnen. Vind het maar frustrerend steeds die streepjes

7. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Wat een mooie testjes DIYmommy, ik hoop over een paar dagen ook een knaller.

8. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Wauw DIYMommy, een echte knaller! Het kan inderdaad wat schommelen. Zelf ben ik wel fan van deze testjes, omdat er geen twijfel mogelijk is als je op je piek zit. Ik hoop dat die van jou snel komt Monique!
    Onderstaand mijn testjes

Bijgevoegde bestanden:

• Dag 19.jpg
      Dag 19.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,6 KB
      Weergaven:
      15
  9. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Mooi Resultaat! Die van mij zijn nog erg licht inderdaad. Dit is de eerste keer met de ovulatie testjes van zwanger & Kids. Hiervoor altijd sensitest gebruikt

10. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    En gefeliciteerd met je zwangerschap!!

11. DIYMommy

DIYMommy Actief lid

3 jul 2010
    299
    0
    0
    Koudekerk a/d Rijn
    Volgens mij ahad ik je al gefeliciteerd IndyLynn, zoniet dan nogmaals GEFELICITEERD!
    Gaaf hoor!

Ja ik ben ook heel blij met de piek precies zoals verwacht.
    Maja,met PCOS ie niks zeker natuurlijk.
    Doen ons best deze maand, en over 2 weken gaan we het resultaat maar bekijken...
    Ben heel zenuwachtig al.
    Maja, ronde 1...
    Dus ga er niet van uit. 😉

12. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Bedankt!

Spannend he DIYMommy..zeker de twee weken na de ovulatie, pfff! hoop dat je ook snel een positieve test in handen hebt.

Monique gewoon lekker door testen, hij komt vanzelf :). Er is alleen altijd zoveel geduld nodig he... eerst tot de ovulatie, dan het testmoment, eerste echo, etc...

13. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Ja dat geduld haha lastig. Vandaag hetzelfde resultaat als gisteren, wel een heel licht 2e streepje, ik heb nog zo'n 24 restjes, dus ik kan nog even. Hoop deze maand echt op een knaltest. Als je eenmaal weer gaat voor een kindje, dan wil je het liefst zo snel mogelijk, helaas gaat dat niet op bestelling hè. Het blijft toch maar een wonder om een kindje te mogen krijgen.
    Bij mijn moeder ging het ook allemaal niet vanzelf, met dat in mijn achterhoofd ben ik wel onzeker ookal heb ik al bewezen dat ik zwanger kan worden, een zoontje van nu 21 maand! Geduld is een schone zaak.

DIYmommy succes ook deze maand!!

14. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Iemand ervaring met de Z&K ovulatie testen? Dit is de eerste keer dat ik ze gebruik. Eerder altijd sensitest

15. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Nou de piek lijkt er nu toch wel echt aan te komen, heb ik hem toch niet gemist! Hoop morgen toch wel op een knaltest, wat denken jullie? Zit vandaag op dag 21 van mijn cyclus

Bijgevoegde bestanden:

16. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Nee, je piek heb je niet gemist denk ik hoor! Hij geeft de piek aan als je eisprong binnen 24-48 uur komt. Dus als je twee keer per dag test zal je je piek niet missen! De testjes zijn allemaal nog veel te licht, ook de onderste. Maar hij is al wel wat donkerder dan voorgaande testjes. Hopelijk knalt hij snel :)!

Wat betreft ervaring met die testjes: De foto die ik op vorige pagina heb geplaatst is ook van zwanger&kids ovulatietesten. De piek is erg duidelijk zichtbaar! Hele fijne testjes :).

17. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoop morgen een knaltest!! :)

18. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    In het echt is die een stuk duidelijker, ik denk ook dat ik de piek nog niet gemist heb, nog even doortesten tot de knaller en dan hopelijk niet weer na 7 dagen ongi zoals 2 maand geleden. Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina