Vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nenna185, 9 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Hallo,

Wij zijn nu ook bezig voor ins 1e kindje en ik merkte dat mijn vriend wat angstig/terughoudend was. Nu is eindelijk het hoge woord eruit!
    Hij heeft spataderen in zijn balzak en is dus eigenlijk al heel lang bang dat hij geen goed zaad/niet vruchtbaar heeft/is.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

2. Moess

Moess Niet meer actief

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar geloof dat er wel een kans is dat dit invloed zou kunnen hebben. Ik zou het eerst gewoon zo proberen en anders kun je misschien altijd nog een semenanalyse aanvragen bij de huisarts

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb even gegoogled.. Het kan beide kanten op dus.. Gewoon proberen, anders na een paar maanden alsnog langs de huisarts.

"Gevolgen van een spatader in de balzak
    Het gevolg van een spatader is dat de temperatuur stijgt in de balzak. De zaadbal krijgt de lichaamstemperatuur. Dit is niet gunstig voor de zaadcelproductie. Ideaal is een temperatuur die ongeveer 2 graden lager is dan de lichaamstemperatuur. De zaadballen zijn juist buiten de buik in de balzak gelegen om te kunnen afkoelen. Een spatader doet dus de temperatuur in de balzak stijgen en heeft dus invloed op de zaadbalfunctie en de bijbalfunctie. De zaadcelproductie neemt af en de uitrijping van zaadcellen in de bijbal is verminderd. Als een man over ruim voldoende zaadcelproductie beschikt heeft dit niet direct gevolgen voor zijn vruchtbaarheid. Bij mannen met een lagere productie zal een spatader wel invloed hebben en kan dit leiden tot het uitblijven van de zwangerschap. Ook de zaadbal aan de linkerkant kan gaan schrompelen en week worden."

Erasmus MC Urologie: Spatader van de balzak

4. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik geloof dat hij de dokter gaat navragen om het even te bekijken.. en dan zullen we wel zien..

Deel Deze Pagina