verzakking?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by knor1981, Feb 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Hoi.

Ik hoop dat mijn vraag niet goed staat.

11 augustus 2015 ben ik bevallen. Sinds mijn menstruatie weer op gang is gekomen had ik wat probleempjes. Mijn tampon is lastig in te brengen, soms valt ie eruit. Van binnen voelt het erg vreemd aan, ook meen ik mijn baarmoedermond heel goed te kunnen voelen. Heb hierover eerder al een vraag gesteld en jullie conclusie was een verzakking van.......(baarmoeder???)

Nu mijn vraag. We willen over een tijdje een tweede kindje. Omdat van binnen alles zo veranderd is en vreemd aanvoelt gaat het dan normaal gesproken wel gewoon lukken of kan er iets in de weg zitten. We kunnen wel gemeenschap hebben. Ik snap dat het lastig te beoordelen is uit mijn verhaal. Zou ik naar de huisarts moeten bellen of naar gynaecoloog of verloskundige voor deze vraag?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Knor1981,

het lijkt er inderdaad op dat je vaginawand een beetje verzakt is door de bevalling. Dit is iets wat vaker voor komt. Het is allemaal een beetje opgerekt en verslapt. Er zijn veel vrouwen die na een bevalling naar een grotere maat tampon moeten overstappen bv. En de gemeenschap kan iets minder gevoelig zijn voor jou en/of je partner. En ook al is je baarmoeder misschien ook een beetje verzakt; dit hoeft totaal geen probleem te zijn bij het zwanger worden of bij een volgende zwangerschap. Je kunt tijdens de zwangerschap wel wat meer klachten hebben van bv urineverlies, maar niet gevaarlijk voor een zwangerschap/bevalling. En ieder lijf reageert anders. Dat weet je toch pas als je zwanger bent.

Groetjes Brigitte

Share This Page