sinds vanmorgen weet ik dus dat ik zwanger ben. Wat nu te doen? Over een paar dagen testen voor extra zekerheid? Ha inlichten ? En zo ja hoe gaat dat?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb gewoon mijn huisarts gebeld, ben daar langs gegaan en zij heeft me doorverwezen naar een verloskundige.
je hoeft in NL niet eerst naar de ha toe, ja kan ook zelf de vk bellen en een afspraak maken, ik heb in week 7 de vk gebeld voor een afspraak en kon met goed 9 weken terecht
Je hebt dus verwijzing nodig? Das handy... Ik laat het nog wel een tijdje op me inwerken. Het is nog zoooooooooo pril
Nee, je hebt geen verwijzing nodig.. Ik ging alleen langs om het nieuws te vertellen en zij heeft voor mij een goede verloskundige uitgezocht en mij het telnummer gegeven.
Heb het wel aan de ha gemeld. De vk heb ik in week 6 gebeld om een afspraak te maken. Succes en geniet ervan. Silly
Ik ben ook eerst naa de ha gegaan en zij heeft me toen een boekje gegeven van de vk praktijk in de buurt. Die heb ik met 8 weken gebeld om een afspraak te maken voor 10 weken.
k heb ook de HA gebeld met de vraag welke VK ik het beste kon bellen. De assistente van de HA feliciteerde me niet eens, en noteerde ook geen gegevens. Ze gaf alleen aan bij welke VK ik terecht kon. Vond dat een erg ontnuchterende ervaring(aangezien ik het nieuwe nog met niemand behalve mijn man had gedeelt...)Het was wellicht anders geweest als ik een afspraak had gemaakt bij de HA en hem/haar persoonlijk had verteld dat ik in blijde verwachting ben. Een eventuele volgende keer, bel ik rechtstraaks de VK, die reageerde tenminste wel heel erg leuk en enthousiast!
Ik heb toen ik het wist ook een dag later de HA gebeld en een afspraak gemaakt. En toen heeft hij mij een aantal adressen gegeven voor de VK. Die heb ik toen gebeld en een afspraak gemaakt. Moest toen al eerder even een formulier op halen voor een echo en bloedprikken heb ik laten doen via de huisarts. Dus ga gewoon ff langs en die kan je alles vertellen Succes ermee
Gefeliciteerd met het goede nieuws!! Ik heb een verloskundige uit het telefoonboek geprikt en daar een afspraak mee gemaakt. De huisarts heb ik later pas per brief ingelicht. (de band is niet zo close, kom er bijna nooit) Succes met je zwangerschap!! Narcissen
ja ik precies hetzelfde... ik heb een afspraak gemaakt bij de HA, die heeft mij telefoonnummers van vk's gegeven... en met 10 weken kon ik langskomen ... veel succes, en Gefeliciteerd met je zwangerschap