Beste, Ik ben een beetje in de war. Ik ben ondertussen een 16-17 weken zwanger maar heb toch een klein vraagje. 17 april 2016 was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Volgens de meeste berekeningen is mijn vruchtbaarste dag 6 mei 2016. ( en heb rond die periode ook meer als 1x gemeenschap gehad met mijn vriend) Mijn eerste termijnecho was op 28 juni 2016 en volgens die echo was het vruchtje al 9 weken en 5 dagen. Maar ik had verwacht dat het maar 8 weken zou zijn. Dus als ik nu terug tel van 28 juni naar 9 weken en 5 dagen zou mijn conceptiedatum rond 19 april geweest zijn. Maar dat was als mijn maandstonden al bezig waren. Nu 17 april de dag dat mijn maandstonden zijn begonnen heb ik nog wel gemeenschap gehad met mijn vriend. Kan ik dan toch bevrucht zijn geraakt rond die periode, of kan een echo er zoveel naast zitten? Groetjes
Hoi Anoniem 29, als ik meereken kom ik volgens de echo op 28/6, waar je dus 9+5 wekne zou zijn geweest, uit op een conceptiedatum van 6/5. Dus dat zou wel kloppen. Als ik uitga van je start van je laatste menstruatie op 17/4 zou je bij een regelmatige cyclus van 28 dagen je eisprong hebben op 1/5 en op 28/6 10+2 weken zwanger zijn. Dat komt dus vrij overeen met de echo van toen. Paar daagjes verschil kan altijd. Dus ik weet niet precies hoe je zelf bij 8 weken komt op 28/6, dat klopt niet. Misschien een rekenfoutje. Ik denk dus dat die echo wel aardig klopt hoor. Groetjes Brigitte