Dag dames, Ik ben vandaag 3 dagen overtijd en heb vanmorgen een kv2v5 test gedaan. Hartstikke omo wit. Ik heb inmiddels ernstige angst voor de wc en denk ook allerlei schijn symptomen. Ik heb niet het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Ben wel moe en heb soms soort harde buiken die ik herken van mijn eerste zwangerschap. Hebben jullie hier ervaring mee?
Wat vervelend die onzekerheid! Maaaar... Eerst even de standaard vragen die iedereen hier zal gaan stellen haha. Komen ze - is je cyclus regelmatig? - wanneer ben je gestopt met anticonceptie? - ben je zeker van je eisprong en zo ja hoe vond je die?
Ja cyclus tussen de 28 en 30 dagen en ben al ruim jaar gestopt met de pil. Mijn ovulatie voel ik elke maand vrij heftig zo'n 14 dagen na eerste dag menstruatie dus kan er de klok behoorlijk op gelijk zetten
Ik was ook altijd precies optijd ongesteld,tot ik een x dacht alle symptomen te hebben van een zwangerschap en ineens 10 dagen overtijd was. ik bleef negatief testen en werd dag 10 ongesteld,jammer genoeg. ik hoop het natuurlijk voor je,maar je lichaam kan je goed voor de gek houden.
Zolang als je na NOD negatief test, ben je echt niet zwanger. Helaas betekent overtijd zijn niet automatisch dat je dan wel zwanger moet zijn. Zelfs met een zeer regelmatige cyclus wil het heel gek wel eens voorkomen dat je zomaar opeens een langere cyclus hebt of zelfs een complete cyclus overslaat. Je ei denken te voelen, is overigens totaal onbetrouwbaar. Vaak is het geen wat je voelt, de groeispurt van je ei waarna na een paar dagen pas je eisprong plaatsvindt waar je veelal niks van merkt. Dacht ook altijd mijn eisprong te voelen met mijn keurige cyclus van 28 dagen. Maar uit ontelbare follikelmetingen bij de gynaecoloog bleek ik er helemaal naast te zitten! Gewoon af en toe door blijven testen de komende dagen. Wellicht is je eisprong toch veel later geweest dan jezelf denkt waardoor je NOD dus ook veel later is.....Want zolang als je niet hebt getemperatuurd of ovulatietesten hebt gedaan, kun je simpelweg nooit 100% zeker zijn van je eisprong.
Hmm oké bedankt voor jullie reacties. Inmiddels 4 dagen over tijd een kan dinsdag pas weer testen. Maar begin te geloven dat mijn cyclus inderdaad in de war is. Helaas dus maja niks is zeker tot het tegendeel bewezen is
Ik had ook een regelmatige cyclus (9 maanden gestopt met pil voor we begonnen met proberen) en blijkbaar had ik toch een late eisprong net in de maand dat ik zwanger werd. Daardoor was ik overtijd, maar toch waren al mijn testen negatief. Na 5 dagen waren ze toch positief en zoals je kunt zien in mijn banner gaat alles nog steeds goed Ik zou dus rustig afwachten en om de 2 dagen testen.
Hier ook een heel regelmatige cyclus en een keer een hele menstruatie overgeslagen... Ik was er ook van overtuigd zwanger te zijn, me lichaam hield me goed voor de gek helaas.