wat is een normaal gewicht voor een bb van 16 weken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by mamita feliz, Oct 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

Oct 20, 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Even een vraagje. Wat is een normaal gewicht (en lengte) voor een baby van 16 weken? Mijn zoontje is vandaag namelijk op controle geweest en weegt nu 6900 gr (bij de geboorte 3100) en is 63 cm lang (bij de geboorte 48). Tot mijn verbazing kreeg ik op CB te horen dat ik hem meer moest gaan voeden aangezien hij maar 1 keer per 5 dagen een poepluier heeft. Ik vind dit een beetje raar, want hij groeit super goed. Hij krijgt nu nog 5 voedingen per dag en volgens de arts zo ik over moeten gaan op elke 2 a 3 uur! Hier (in Peru) gaat het sowieso soms anders, maar ik zou toch even willen weten (uit NL) of dit echt nodig is.

Bedankt

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Geef je borst of flesvoeding?

Ilja

3. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

Oct 20, 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    borstvoeding

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat een normaal gewicht is....ieder kind volgt z'n eigen groei. Als jij zegt dat hij goed gegroeid dan lijkt me dat ook. Aan zijn gewicht te zien lijkt mij ook dat je zoontje het hardstikke goed op de borstvoeding doet. En zo te zien heeft hij aan die 5 voedingen genoeg.
    Ik zou echt niet elke 2 a drie uur gaan voeden. Ga fijn door zoals je nu doet. Wil hij meer drinken dan meldt hij zich wel.
    Kindjes die borstvoeding krijgen hoeven niet elke dag te poepen. Sommige poepen 1x in de week. Borstvoeding wordt dan volledig verteerd.
    Volg je eigen gevoel. En ga gewoon zo door.

Ilja

Share This Page