Onze zoon is vandaag jarig. En nu al een paar dagen visite van vriendinnen die zaterdag niet kunnen komen. En dus ook al een aantal keer de opmerking: jeetje wat een boel speelgoed! Ik vind het heel erg meevallen. Hij heeft 1 mand met auto's en vliegtuigjes , zelfde maat mand met houten blokken, en dan nog een mand met wat los speelgoed als in figuren stoof, stapel speelgoed enzo. De auto's heb ik in 1 keer via marktplaats gekocht omdat hij ineens heel erg met autos wilde spelen. Verder hebben we eigenlijk niets staan. Alles staat in zijn kamertje, in de woonkamer staat alleen nog een ikea keukentje. We geven geen speelgoed tussen door en dus wat er is, is gekregen met verjaardagen of sinterklaas. De manden zijn vierkante van de ikea, voor de Expedit kast. Het ikea keukentje is 2de hands gekocht. Nu vraag ik mij af, wat is veel? En juist omdat we geen speelgoed tussen door kopen. En er met een verjaardag vooral kleding wordt gevraagd. Wordt er onzeker van.
Het is pas veel speelgoed als jij vindt dat het veel is. Nergens voor nodig om je door zoiets onzeker te gaan voelen. Ik bepaal zelf hoeveel ik voor mijn kind koop en of iemand dat nou veel vind, daar kan ik echt niet wakker van liggen.
Dat is niet veel hoor. Wij hebben 4 van dat soort manden (waaronder 1 voor de treinbaan en 1 voor de knikkerbaan) en het ikeakeukentje is ook volgepropt met speelgoed. En daarnaast nog alle spullen die niet in een doos kunnen (alle spelletjes, puzzels, kinetisch zand, knutselspullen, verkleedspullen, speelgoed in koffers, etcetera
Oei, hier veel meer hoor. Onze 8 jarige zoon heeft een beperking, waardoor hij ook nog steeds in het peutermateriaal zit, dus dan verzamel je nogal wat .
Gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. Wat jij beschrijft vind ik een bescheiden hoeveelheid voor een 2 jarige, niets om je voor te schamen. Anders moet je voor de aardigheid het Sinterklaas topic van afgelopen jaar erbij pakken, dan zul je zien dat je niet een boel hebt.
Nou dat valt voor mij onder gemiddeld hoor. Het is voor mij pas veel als je hier vraagt wie heeft er een idee en je hebt eerst een gigantische waslijst met wat je al hebt. Wij hebben bijvoorbeeld veel puzzels omdat we dat belangrijk vinden en zijn interesse daar ligt. We hebben soms wat nieuws, klei maar ook tweedehands boekjes, en laatst een nieuw autotje van little people met popje voor 1.50 en een CD speler waar hij mee kan zingen als nieuw voor 1.75 We hebben ook geen grote familie dus krijgt gedurende het jaar ook niet veel cadeautjes voor verjaardag of Sint.
Ik vind het echt niet zo veel hoor! Hier heb ik een groot kleed (2mtr bij 2 mtr) waar een IKEA keuken + heel veel toebehoren, tafel + stoeltjes en een zoefzoef treinstation op staan. Verder een grote bak met Duplo, bak met toebehoren voor haar pop, mand met "restspulletjes". Op de vensterbank een magnetron en een kassa. In de grote kast heeft ze 3 kastdeurtjes met ieder 2 planken. 1 vol met spelletjes, puzzels ed. 1 vol met boeken en tekenspullen. En 1 met klei, verfspullen enz. Dan op haar kamer nog een krijtbord, mandjes met boeken, puzzels ed. En tja, dan ligt er ook nog het een en ander in de kelder. Best veel merk ik als ik het zo neerzet.
Klinkt juist als heel geordend en matig Wij hebben een Ikea-keukentje, speelgoedkist waar duplo en stapelbekers e.d. inzitten, daarnaast een grote stoffen mand met knuffels. Dan nog een speelkleed met vormenstoof, houten brandweerkazerne, houten autootjes en doos met houten treinbaan. Hmmm, best veel In de boekenkast zijn er twee planken met boekjes en puzzels. In de trapkast heb ik dan nog een doos met knutselspulletjes en een aantal bordspelletjes. Oh ja, dl heeft op haar kamer dan nog een houten poppenhuis!
Oké oke... Die vriendinnen hebben zelf ook kinderen. Ik gaf wel gelijk aan, dat dit het is. Er is niet meer achter gesloten kasten en deuren. Ze bonden wel een beetje in. Maar ik vind het fijn om te lezen dat het goed is zo en dat ik mij niet gek moet laten maken. 1 keer een opmerking, kan ik aan, maar dan binnen 3 dagen van 3 verschillende mensen die elkaar niet kennen dezelfde opmerking krijgen. Dat maakte mij onzeker. Dank jullie wel
Moeten je vriendinnen een keertje bij mij komen kijken ... Drie kinderen, 2 geslachten en veel verschillende interesses (en grootouders die moeilijk maat kunnen houden helaas). Wij hebben echt veel speelgoed , probeer zo nu en dan weer wat weg te doen, maar het komt net zo hard weer terug (zeker nu kids ook zakgeld krijgen en ook zelf nog dingen kopen...) Klinkt idd erg beschaafd !
Vaak als hier mensen komen vinden ze dat we veel speelgoed hebben. Terwijl ik vind dat anderen weinig speelgoed hebben. Wij hebben een keukentje met keukengerei erbij, toettoet garage en parkeertoren en ong 7 autootjes ervan en allemaal losse hotwheels auto's (mijn zoon is helemaal in de ban van zijn auto's). Vtech walker, een poppenwagen en 2 poppen en 2 loopauto's en nog wat brandweerman sam auto's en een helikopter. Mijn zoon heeft ook een aantal klei dingen en vormpjes en we hebben een bak met de duplo treinset. Ja anderen vinden het altijd veel en mijn huis ligt overdag ook bezaaid met speelgoed, maar ze spelen er ook vrijwel de hele dag mee, als ze op bed liggen is alles weer netjes. Het grappige is dat als er hier kinderen op bezoek zijn dat die ook altijd zoet spelen. Verder nog los spul wat ik volgende week ga uitzoeken en weggooien, spelen ze toch amper mee.
Jeetje dat vind ik niet veel. Wij hebben 2 kinderen (meisje bijna 5, jongen ruim 1,5) en hebben (hou je vast) Een bak van 56x39x42cm (ikea samla 65ltr) duplo Eenzelfde bak toettoet wegdelen en auto's , met daarnaast nog wat losse grote dingen van toettoet zoals dr garage. Eenzelfde bak peuter/dreumes speelgoed zoals vormenstoof, stapelblokken etc. Een kast vol spelletjes en puzzels. Een bak (kleinere maat samla) tekenspullen Nog zo'n bak klei + benodigdheden Nog zo'n bak overige Knutselspullen zoals strijkkralen en verf Nog zo'n bak duplo trein Een ontelbare hoeveelheid boekjes Een verhuisdoos vol dino's (al wordt daar nog niet mee gespeeld) 2 verhuisdozen lego (staat ook nog op zolder, wordt nog niet mee gespeeld) Ikea trofast grootste maat: verkleedkleren Nog zo'n grootste maat: playmobil Middelste maat: keukenspullen Middleste maat: poppenspullen Middelste maat: Barbies Middelste maat: Pinypon Kleinste maat: rommeltjes zoals uit een kinder ei enzo Kleinste maat: domino En verder nog keukentje, poppenbedje, poppenwagen etc etc...
WAUW! Ik kan nog een hele tijd door.... het blijft er bij 1tje hier. Dus veel problemen met verschillende dingen gaan we niet krijgen. Tot nu toe zijn brandweer wagens en dinosaurussen erg hot. Voor de brandweer dingen. Grappig om te lezen dit allemaal.
Dan hoop ik niet dat jouw vriendinnen bij mij ooit gaan komen . Die mandjes voor expedit zijn in mijn ogen echt niet groot hoor! Hier juist een paar stapels met losse dozen met spelletjes etc, een grote bak duplo (en nog wat opgebouwd in de kamer zoals de trein) grote zoef zoef dieren baan, ikea keukentje en mand met overig speelgoed. En dan staat nog een gedeelte zoef zoef, little People, poppenhuis, speelgoed waar ze te groot voor is etc op zolder... O en knutselspullen, boekjes en nog voorraad welke ze met verjaardag/sinterklaas heeft gekregen in een andere kast... Straks met nr 2 ben ik benieuwd of ik de woonkamer nog doorkom 😂. O en we hebben wel een ruim maar toch vrij gemiddeld huis hoor dus geen vila met aparte speelkamer
Volgens mij valt het wel mee... sommige dingen als het keukentje nemen behoorlijk wat ruimte in beslag, misschien dat ze daarom het idee hadden dat het veel is? Mijn zoontje is nu 3 en ik heb dan wel geen keukentje voor hem, maar hij heeft twee grote bakken met duplo (als ik eerlijk ben, vind ik dat ik die wat té enthousiast heb gekocht al speelt hij er wel dagelijks mee), een doos met Toettoet wegdelen en autootjes die daarbij horen en dan nog dat gevaarte dat Toettoet parkeertoren heet en het politiebureau en de brandweerkazerne. Verder nog een doos met knutselspul en kleurboekjes. En een doos met spellen, nog een met allemaal puzzels en dan nog wat losse dingen zoals magisch zand en toebehoren, een theesetje en dat soort dingen.
als je niet meer weet wat je kinderen kunt geven dan heb je teveel denk ik of als ze niet meer weten waar ze van gekkigheid mee moeten spelen heb wel een zoon en dochter dus hier dubbel speelgoed van auto's en poppen ik wissel vaak af en ruim dan dingen op dan is het weer even "nieuw" voor ze
Als ik na ga wat wij hebben, dan valt het ook wel mee...nu zijn ze hier natuurlijk wel ouder en het zijn er twee, maar toch... Wij hebben beneden een kast (Besta) met spelletjes, een kast met puzzels, een kast met knutselspul, twee lades met kleurboeken ed, dan nog twee Besta-kasten met 'rest speelgoed' en een Ikeakeukentje met bijbehorende spullen. En dan hebben ze ook nog speelgoed op hun kamer staan (poppenspul, knuffels, Lego, Playmobil en verder vooral boeken). Als ik het zo opnoem lijkt het behoorlijk veel, maar voor mijn gevoel valt het ook bij hen nog behoorlijk mee.
Precies DIT. Zie al zeg dat een ander gaat bepalen dat mijn kind iets teveel krijgt, ik heb het ook gehoord met mijn tweeling van 6 maanden hoor, door de fysio bv ''goh, jullie komen niks te kort hé?'' maar op zo'n manier van verwende baby's..gaat bij mij ene oor in andere uit. Nou hebben mijn kleintjes ind veel speelgoed, maar geef niet alles in 1 keer anders word alles meteen saai is voor de afwisseling juist goed om meerdere dingetjes te hebben.... en ik heb alle speelgoed voor ze die je kan bedenken en waar spelen ze het liefst mee?...een lege verpakking Zwitzalbillendoekjes verpakking
Nu vind ik het wel veel.... Onze zoon heeft voor zijn verjaardag de hele kazerne gehad van Brandweerman Sam met de Helikopter Wallaby en Boot Venus. Helemaal in zijn nopjes.