onze dochter is nu 5 maand en zit sinds een week of 4/5 op kunstvoeding. Ik bied flesjes van 120 aan dat ging in het begin goed soms leeg soms iets laten staan de fles van 2300 uur 150 en ging altijd op. Nu sinds 1,5 week drinkt ze gemiddeld nog maar tussen de 80 en 100 cc per fles en drinkt 5 a 6 flesjes. Is dit niet veeeel te weinig? Ben daarom maar begonnen met wat worteltjes aan te bieden van de week kijken of ze misschien daar aan toe is. Dat moet ze natuurlijk nog leren allemaal
Nee dat is netjes. De natuurlijke maaginhoud is met 6 maanden 100ml. Mijn zoontje dronk met die leeftijd als hij een flesje kreeg ook 80ml. En rond een jaar zat hij op 120ml. En het is een beer van een ventje Voed je verder op verzoek? Dan regelt je kleintje het verder allemaal zelf.
Ze geeft geen bv meer 80/100 ml op deze leeftijd vind ik wel heel erg weinig idd. Ben je er al achter waarom ze niet meer drinkt? Is ze moe na het flesje? Speen misschien te klein? Enz...
Het lijkt nu weer iets beter te gaan. Heb al een grotere speen geprobeerd maar dan dronk ze in 5 minuten dat aantal cc. Ze is niet moe tijdens het drinken(geef vaak de fles na het slaapje) ik heb haar gisteren gewogen en weegt nu 6 kilo. ze was altijd al een fijn meisje hoor. Verder is ze wel tevreden. Zou het ook door evt doorkomen tandjes kunnen zijn?
Dat zegt @Jacky86 toch ook niet?? Waar baseer je dat op dan? Het klopt ook wat ze schrijft. Veel borstkinderen drinken de natuurlijke maaginhoud, in dit geval 80/100 ml. Dat lijkt weinig als je op de verpakking van nutrilon kijkt. Maar goh...wat zou daar toch de reden van zijn.. En op verzoek, dat kan ook als je de fles geeft.
Nee, dat is niet te weinig. Kindjes die een tijd bv gekregen hebben, hebben meestal beter geleerd zich niet te overvoeden maar enkel te drinken wat ze nodig hebben. Mijn zoontje is bijna vijftien maand en heeft nog nooit meer dan 120 ml per keer gedronken.
Ook met kv kan je gewoon op verzoek voeden. Gewoon op vraag kleine flesjes, beter voor het lichaampje dan enkele grote flessen. Zeker als je net van de bv af komt.
Ik zou me niet direct druk maken hoor. Waarschijnlijk heeft ze met borstvoeding ook altijd kleinere hoeveelheden gedronken. Als er de mogelijkheid is zou je overdag wat vaker een flesje aan kunnen bieden, maar ze zit nog boven het minimum van 500cc dus als ze verder tevreden is en goed groeit denk ik dat ze het zelf allemaal wel goed kan regelen en aangeven.