Vraagje..

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Anoniempje1993, 20 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniempje1993

    Anoniempje1993 Nieuw lid

    20 okt 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hallo, gisteravond ben ik er achter gekomen dat ik een te lange stopweek heb gehad vorige week.
    Ik heb die pil ook niet genomen omdat ik hier gisteravond pas achter kwam. Nu heb ik in die dagen voor de vergeten pil en gisteravond onveilige seks gehad. Gisteravond heb ik mijn 7de pil weer ingenomen vanaf zaterdag maar las dat je 7 dagen na de vergeten pil met condoom moet dus dit was dit gister nog een groot risico of heb ik gewoon weer mijn pil goed 7 dagen geslikt en valt dit mee?
     
  2. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Week 1 je pil vergeten (wat in jou geval is) dan heb je de grootste risico op een zwangerschap.

    https://www.sense.info/nl/condoom-pil-en-meer/pil-vergeten

    Als je de pil binnen 12 uur inneemt dat je het vergeten bent, is er niks aan de hand. Anders adviseren ze een morning after pil als je niet zwanger wil worden.

    Het is moeilijk te zeggen of het meevalt. In de eerste week kan je eisprong makkelijker vrij komen, maar dat verschilt per vrouw hoe snel dat gebeurt. Sommige vrouwen zijn super vruchtbaar en worden bij de eerste poging zwanger en sommige doen er een jaar over..
     
  3. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    327
    166
    43
    Als je te laat begonnen bent met je pil ( dus je stopweek is langer dan 7 dagen) ben je niet beschermd en is er kans op zwangerschap. Als je gemeenschap hebt gehad zou je dus een morningafterpil kunnen nemen.

    Volgens mij is het zo dat je de eerste week en 2e week niet beschermd bent. Ik zou het zekere voor het onzeker nemen en deze hele maand extra condoom gebruiken.
     
  4. Anoniempje1993

    Anoniempje1993 Nieuw lid

    20 okt 2018
    3
    0
    1
    Vrouw

    Bedankt voor je reactie. In mijn bijsluiter staat dus dat ik 7 dagen na vergeten pil geen onveilige geslachtsgemeenschap mocht hebben (en daarvoor) en gister was dus dag 7 maar ik weet niet of dit ook geld voor de allereerste pil vergeten na een stopweek.. Ja dat doe ik zeker de rest van de maand uit voorzorg met condoom maar dat van gister is dus al te laat (en als ik het goed bereken heb zijn dit ook nog eens mijn vruchtbare dagen). Nou ja we wachten het maar af.
     
  5. Anoniempje1993

    Anoniempje1993 Nieuw lid

    20 okt 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ja ik heb de vergeten pil dus helemaal niet gehad, zo dom...
    Het is inderdaad maar afwachten zoals je zegt, ik ken genoeg vrouwen die eerst een hele tijd van de pil af moeten maar je weet maar nooit natuurlijk. Vooral omdat ik gister ook nog onveilige geslachtsgemeenschap heb gehad op dag 7 en in die 7 dagen ervoor en dit zijn ook nog eens (ongeveer) mijn vruchtbare dagen als ik het goed uitgerekend heb.. Sommige zeggen ook dat ik dit moet tellen als 2 vergeten pillen? omdat dit de allereerste is na mijn stopweek? Ik snap er niks meer van. Bedankt voor je reactie :)
     
  6. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dit geldt voor de eerste dag na de stopweek, want dan begint week 1. De stopweek is 7 dagen. Dan volgt week 1 met 7 dagen. Op dag 8 van je cyclus zit je dus in week 1. Dan ben je onveilig. Dat van gisteren kun je een morning afterpil voor halen.

    Succes!
     
  7. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dat van die twee pillen is in week 3 en 4, dan maakt het minder uit of je een pil vergeet.. week 1 is het cruciaalst.
     

Deel Deze Pagina