uitslag combinatie test

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by bries, Dec 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bries

bries Lid

Oct 21, 2007
    26
    0
    0
    Hoi,

afgelopen week heb ik echo voor de nekplooimeting gehad, en alles zag er goed uit. Ik ben 38, maar alles zag er goed uit en ik heb geen verhoogde kans. Mooi dus!
    Vandaag kregen we de uitslag op papier binnen en daar stond nog wat meer info op dan dat ze ons vertelde.

Ze had het tijdens de echo op over een "centrale placenta" op het formulier staat nu: laag anterior. wat betekent dit precies?

Ook staat er bij foetale afwijking: neusbeen: onzeker , blaas : niet beoordeeld. Bij de rest staat : lijkt normaal.
    Ze zei dat ze de blaas niet gezien had (beeld was niet zo mooi, ben ietwat te dik), maar wat betekent " onzeker" bij neusbeen?

Ze heeft er tijdens de echo niks over gezegt, denk dus ook dat er niks aan de hand is, maar ja, wil het toch graag weten he.

Alvast bedankt weer voor het tijd nemen om antwoord te geven!

brigitte

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Brigitte,

de placenta zit laag op de voorwand, dat betekent dat. Dus centraal aan de voorzijde van je baarmoeder. Het neusbeen ´onzeker´ wil zeggen dat ze het niet hel duielijk heeft kunnen beoordelen. Het zal er wel zitten, maar ze heeft het niet heel goed kunnen zien. Als er iets mee zou zijn had ze je dit wel verteld hoor, dus ik denk niet dat daar iets raars mee is. Mocht je het toch exact willen weten, kun je altijd even bellen met het echocentrum of waar je de echo ook hebt laten maken.

Groetjes Brigitte

Share This Page