hey die vraag stelde ik ook net,,,ik hoorde het ook .ik denk op de urine sticks ,,ik dnek dat deze dan 2 strepen geven?! denk ik
ja het zou kunnen, want er zit zo´n zelfde soort stof in maar heel erg betrouwbaar is het niet! Je kan beter gewoon met een zwangerschapstest testen...dan ben je een stuk zekerder
Hallo Deng, Je ovulatietest kan idd positief aangeven als je zwanger bent. Maar dit wel met de nadruk op kan. Tevens moet hij echt vet positief zijn, want meestal verschijnt er wel een licht tweede streepje op je ovulatietest. Ik zal in ieder geval niet uitgaan van een eventuele zwangerschap door middel van een ovulatietest. Hopelijk heb je hier iets aan. Liefs Hummel.
Hoi, Bij mij gaven ze inderdaad positief aan, maar ik ging er niet vanuit dat ik zwanger was/ben.. Maar je maakt je alleen maar gek als je dat doet. Ik deed het een paar dagen van te voren en hij was positief, maar ja ben je dan zwanger of niet? Ik heb pas een week later posi getest met een zwangerschapstest. Succes. Gr naatje
Ja dat kan zeker en dit is ook simpel te verklaren. Het hormoon van de ovulatie (LH)en van het zwangerschapshormoon (HCG) bestaat deels uit hetzelfde stofje. (zie plaatje) Je ovulatietest meet alleen dat (blauwe) deel van het stofje en daarom wordt deze ook positief als je zwanger bent. (zie testen mijn album vanaf 2 oktober) Omdat een ovulatietest alleen dit gedeelte meet kan hij ook eerder positief zijn als een zw.test. Als er een licht 2e streepje op je ovutest komt hoeft dit niks te betekenen. Meeste vrouwen hebben altijd wel wat LH in hun urine. Maar ik zou altijd nog een zwangerschapstest doen om een evt zwangerschap te bevestigen. Gr, Paula
Hoi, Bij mij gaven ze inderdaad positief aan, maar ik ging er niet vanuit dat ik zwanger was/ben.. Maar je maakt je alleen maar gek als je dat doet. Ik deed het een paar dagen van te voren en hij was positief, maar ja ben je dan zwanger of niet? Ik heb pas een week later posi getest met een zwangerschapstest. Succes. Gr naatje
Ja dat kan zeker en dit is ook simpel te verklaren. Het hormoon van de ovulatie (LH)en van het zwangerschapshormoon (HCG) bestaat deels uit hetzelfde stofje. (zie plaatje) Je ovulatietest meet alleen dat (blauwe) deel van het stofje en daarom wordt deze ook positief als je zwanger bent. (zie testen mijn album vanaf 2 oktober) Omdat een ovulatietest alleen dit gedeelte meet kan hij ook eerder positief zijn als een zw.test. Als er een licht 2e streepje op je ovutest komt hoeft dit niks te betekenen. Meeste vrouwen hebben altijd wel wat LH in hun urine. Maar ik zou altijd nog een zwangerschapstest doen om een evt zwangerschap te bevestigen. Gr, Paula
Hoi.. even een ander vraagje.. Ik heb dus net voor het eerst een ovulatietest gebruikt op dag 8 van mijn cyclus (26 dagen cyclus..) en heb een licht 2e streepje.. kan ik er nu van uitgaan dat mijn ei er snel aan komt, of kan dit streepje ook altijd verschijnen? (ik weet dat voor ei beide streepjes even dik of zelfs de test streep dikker moeten zijn..)
@lievelief, Ik heb zelf altijd een licht streepje op mijn ovulatietest staan (welke dag ik ook test in mijn cyclus). De dag voor mijn eispong begint hij pas echt donkerder te worden en de dag van mijn eispong is die duidelijk positief. Ik test ook nog altijd een dag na mijn eispong en dan is die altijd zoals ik normaal ook heb. Hopelijk snap je wat ik allemaal getypt heb en heb je hier iets aan. Liefs Hummel.
heb het al bij meerdere zwangeren gezien dat hun ovu test dan ook posi aangaf. maar ik zou ook met een gewone test eerst testen. en als je dan deze nog overhebt, dan test je daar toch nog mee?