Hallo, Ik ben nu 8 maanden bezig maar vorig jaar oktober 2006 al gestopt met de pil en pas in juni begonnen met oefenen. Omdat het allemaal niet zo wilde lukken heeft mijn vriend voor de zekerheid zijn zaad laten testen. Het was aan de ene kant een opluchting dat de dokter melde dat hij zo vruchtbaar was, dat hij heel Afrika wel kon bevruchten. Je begrijpt wel dat ik toen dacht, waarom niet mij, wat is er mis met mij ? Ik ga deze week dus een afspraak maken om mijnbloed te laten testen Ik zou graag weten, wat ik verder nog zou kunnen doen. Wie heeft hier ervaring mee ?
Ik gok niet veel, het duurt nu eenmaal gewoon lang. er moeten zoveel dingen goed gaan wil je jezelf zwanger kunnen noemen. Ik zou me nog niet te veel druk maken. groetjes
als aan jezelf twijfelt is het misschien ook beter om jezelf even te laten testen. Al is het voor je eigen gevoel alleen al.. Alleen wat natasja zegt klopt ook. Met meerdere mensen is niks aan de hand maar toch zijn ze ook al heel lang bezig om zwanger te worden.. Daarom hoef er niet persee iets met je lichaam aan de hand te zijn.. Succes in ieder geval!
Hoi Sonnie, Kan me voorstellen dat je je rot voelt en denkt dat er met jou wat mis is, maar dat hoeft echt niet zo te zijn hoor! Er zijn hier veel voorbeelden van meiden/vrouwen die echt al een hele poos bezig zijn, vele malen langer dan 8 maanden van jou en de 5 maanden van mij, maar toch gewoon zwanger worden, via normale weg. Het kan inderdaad lang duren, maar ik zou zeker blij zijn met het nieuws dat je man goed zaad heeft! Wees daar blij om en zie het als een lichtpuntje! Ik weet het, ik heb makkelijk kletsen...maar wens je heel veel succes.
Hallo, Ik vind het heel fijn dat jullie zo snel reageren. Ik ga proberen mij niet zo druk te maken, maar dat valt niet altijd mee. Ik ben nogal snel gestresst en dat maakt het er niet altijd makkelijker op. Het is afwachten wat de dokter zegt en dan zien we wel verder. Groetjes sonnie
Hoi Sonnie, Niet teveel stressen hoor! Het is wel weer heel goed nieuws dat je man goed vruchtbaar is. Even een vraagje; heb je een regelmatige cyclus? Zo ja, dan zou ik als ik jou was een tijdje ovulatie-testen doen om ook te kijken of je een eisprong hebt. Hiernaast kun je temperaturen. Maar probeer niet teveel te twijfelen aan jezelf, soms duurt het inderdaad zoals de rest al zei voor sommige mensen helaas wat langer. Succes, groet Vanilia
Geeft helemaal niets, kan me je reactie donders goed voorstellen, waarschijnlijk had ik net zo gereageerd! (en dacht ik hetzelfde) Lees maar even wat op het forum, dan weet je dat je niet de enige bent in de 8e ronde...troost je wellicht wat. Je bent er echt niet de enige in hoor!
Hallo, Het is fijn dat er mensen zijn die naar je luisteren en waar je mee kan praten. Niemand weet dat wij bezig zijn om zwanger te worden, omdat dit de druk voor mij nog groter zou maken. Ik blijf echter wel de behoefte hebben om er over te praten dus dit voelt heel fijn. Even terug naar de vraag over mijn cyclus deze is tussen de 28 tot 35 dagen. Soms is het een halve week later. Het vervelende zijn die spottings je denkt dat je ongesteld wordt en dan zet het niet goed door, waardoor je een halve week tot week denkt dat je zwanger bent en uiteindelijk wordt je het toch balen ! groetjes van Sonnie
Hi Sonnie, Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, maar laat je daar door niet leiden! Ga jezelf niet vergelijken met vrouwen die al binnen een half jaar zwanger zijn! Ik deed het in het begin ook en dat is misschien ook wel logisch. Maar als je je eens goed gaat verdiepen in wat er allemaal moet gebeuren voordat een vruchtje daadwerkelijk levensvatbaar is, dan is het eigenlijk een heel groot wonder als het allemaal lukt. Kan me voorstellen dat vrouwen zo niet meer kunnen denken als ze al 2, 3 jaar of misschien nog wel langer bezig zijn, maar zover zijn wij nog niet... Probeer niet gestressed te zijn, want dat blijkt ook alleen maar averechts te werken. Het is in ieder geval al super fijn om te weten dat je vriend superzaad heeft! Nu dan maar verder aan de klus en dan komt het waarschijnlijk snel! Ik duim in ieder geval voor je [-o< Liefs Malina
Ah ok, je hebt dus wel een schommelende cyclus, dan zou ovu-testen misschien wel handig voor je zijn? Het ziet er echt niet hopeloos uit voor jullie hoor, dus niet verdrietig worden, is moeilijk maar probeer toch positief te blijven. Succes meid, hopelijk is het binnenkort gewoon lekker raak! Grt Vanilia