perineumruptuur blijft erg gevoelig

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door , 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Het is inmiddels ruim 8 weken geleden dat ik ben bevallen van een prachtige dochter. Helaas blijf ik behoorlijke last houden van de perineumruptuur die ik aan mijn bevalling heb overgehouden.
    De laatste hechting is vorige week pas uitgevallen. Afgelopen dinsdag ben ik nog op nacontrole geweest bij de verloskundige en volgens haar geneest het allemaal netjes. Maar ik heb dus echt nog heel veel pijn en durf daardoor ook geen gemeenschap te hebben met mijn partner. Ik ben bang dat het weer scheurt :confused:
    Hebben jullie tips voor me om het herstel te bespoedigen en me ook mentaal weer klaar te gaan voelen voor 'de daad'?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi indigo,

Je kan het litteken masseren, met massage olie of calendula. Dit maakt het litteken soepeler en beter doorbloed.Litteken weefsel is wat stugger weefsel hierdoor voelt het wat gespannen aan.
    Probeer het masseren eens!

Imke

3. Niet meer actief

Hoi Immie,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga het eens proberen met massageolie, zoals je aangeeft. Ik herinner me door jouw tip ineens dat ik nog een ongebruikt flesje perineumolie in de kast heb staan, ik had die aanvankelijk voor de bevalling willen gebruiken.
    Had ik dat nu maar wel gedaan :rolleyes:
    Enig idee hoe lang het in principe nog mag duren voor ik geheel klachtenvrij zou behoren te zijn?

groetjes,
    Indigo

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hey,

Weet niet of je dat wilt horen......9maanden zwanger,9maanden ontzwangeren. maar die olie helpt vast!

Imke

5. Niet meer actief

:( ik had inderdaad leukere antwoorden kunnen bedenken, hihihi.
    Maar goed, ik weet nu wat me te doen staat.
    Masseren, masseren, masseren.... ;)

Nogmaals bedankt voor je advies, top!

groetjes,
    Indigo

Deel Deze Pagina