Mijn huisarts heeft mijn vraag eerder afgedaan als 'je hoeft je geen zorgen te maken', maar dat doe ik dus wel. Vandaar dat ik hier graag de mening van een andere deskundige zou horen. Ik ben nog niet zwanger en dat laat wellicht ook nog wel even op zich wachten (zie ook mijn topic over kinderwens en antibiotica). Ik word binnenkort 27 jaar. In mijn directe familie is een vrouw zwanger geworden toen zij 30 was. Zij heeft een kindje met het syndroom van Down gekregen, terwijl daar toch gezien haar leeftijd geen aanleiding voor was (volgens haar arts). Heb ik nu meer kans op een kindje met het syndroom van Down in de toekomst? Alvast bedankt voor uw visie.
Ho danabelle, Het is afhankelijk van het feit of het kindje met het downsydroom een erfelijke vorm heeft of dat het een toevalstreffer was. Vraag dit na. Tegenwoordig is het zo dat iedere zwangere vrouw een nekplooimeting mag laten doen (is niet verplicht en word niet door alle verzekeringen vergoed) er word berekend hoe groot jou kans is op het krijgen van een kindje met het syndroom van down. Voor meer info zie http://www.prenatalescreening.nl/meer_l ... ietest.php Groetjes imke