Hallo Ik heb even een vraagje. Ik ben net zwanger maar heb al een paar dagen pijn tussen de schouderbladen ook heb ik last van pijnlijke borsten maar ook ertussen. Hoort dit erbij of is dit iets anders? Groetjes Pamela.
Hoi pamela, Ik denk niet dat het met de zwangerschap te maken heeft. Word de pijn erger ga dan even naar je huisarts. Laat hem of haar wel even weten dat je zwanger bent. Imke
Hallo Nog een vraagje. We hebben zondagavond gemeenschap gehad. Daarna had ik een beetje rozige afscheiding bij het afvegen. 's Morgens was er niks meer. Maar gistermiddag opeens wat donker bruin bloed in het inlegkruisje en bij het afvegen. De ene keer iets meer als de andere keer. Heb verder geen buikpijn. Ik heb bij mijn twee andere zwangerschappen ook onverklaarbaar bloedverlies gehad. Kan het kwaad en moet ik me zorgen maken?
Hoi Pamela1203, geen zorgen maken hoor, dit is nog van de gemeenschap geweest. Het donkere bloed is oud bloed en dat heeft even in je vagina gezeten voordat het er uit kwam. Zolang je niet gaat vloeien als een menstruatie en buikkrampen krijgt is de kans heel groot dat het allemaal goed zit. Groetjes Brigitte
Hallo Ben net naar het toilet geweest en heb nu rood bloedverlies. Heb nog geen buikpijn. Moet ik morgen de verloskundige bellen of het zo laten en afwachten? Ik heb bij mijn vorige zwangerschappen ook bloedverlies gehad, bij de eerste ook rood bloedverlies. Groetjes Pamela.
Hoi Pamela, je kunt het nog even afwachten, met name als het je op zich niet vreemd is omdat je het van de vorige keren herkent. Krijg je buikkrampen en wordt het bloedverlies heviger, kun je de vk bellen, da´s geen probleem. Maar zelfs dan mag je de waarschijnlijke miskraam ook zelf afwachten en bv alleen bellen als je niet lekker wordt. Het is maar net wat goed voelt voor je op dat moment. Als het bloedverlies echt gaat doorzetten, wat ik uiteraard niet hoop voor je, en het wordt helaas toch een miskraam heb je een uur of 2 erge buikkrampen en vloei je hevig en als er wat grotere stolsels uit zijn en wellicht het vruchtje neemt de buikpijn af en ook het bloedverlies. Je hebt dan nog een aantal dagen wat bloedverlies, maar je voelt je lichamelijk dan wel beter. Nogmaals het kan er heel goed bijhoren, maar het is helaas toch even afwachten. Groetjes Brigitte
Hallo Ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest en mag morgen om 10 uur voor een echo naar het zkh. Het bloedverlies word weer wat donkerder. Is dit een goed teken? Ik kan niet zo goed naar het toilet en moet flink drukken kan dit ook gevolgen hebben voor het bloedverlies?