Hoi verloskundige, Ik heb eigelijk 2 vraagjes! 1. Ik heb de laatste tijd hele erge last van witte afscheiding en soms voel ik het er gewoon uitlopen ( sorry voor de details). Is dat normaal?, want soms lijkt het net of ik in mn broek heb geplast ( een beetje dan ) Ben bang dat het een of andere infectie is, het irriteert niet maar het ruikt een beetje zoetig. 2. Sinds een paar dagen heb ik regelmatig harde buiken ( vooral s'avonds) en dan krijg ik een soort ongiekrampen die uitstralen naar mn liezen en rug, nu heb ik wel meer krampjes gehad maar heb het gevoel dat ze nu wat pijnlijker zijn. Is dit normaal? Maak me een beetje zorgen. Alvast bedankt voor de antwoorden. Groetjes Minnie
Hoi minnie, In de zwangerscahp word je afscheiding wat wateriger daardoor lijkt het soms heel veel te zijn als of je in je broek staat te plassen. Als je twijffeld of het afscheiding is of vruchtwater moet je even je verloskundige bellen liever een extra controle dan een controle te laat! De harde buiken kunnen afkomstig zijn van een blaasontsteking laat dinsdag je urine even doorr je huisarts na kijken maar het kan ook een oefening zijn van de baarmoeder, uiteindelijk is het de bedoeling dat de baarmoeder vaak gaat samentrekken om vervolgens een kindje geboren te laten worden en daar moet wel voor geoefend worden! Imke