Wanneer naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Janan, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janan

    Janan Actief lid

    26 feb 2008
    132
    0
    0
    Hallo, wij zijn nu 10 maand bezig en had gehoopt dat het dit keer raak zou zijn, maar wederom niet.
    Ik merk dat ik er best onzeker van wordt en het vreemd vind dat het na 10 maanden nog niet wil lukken. Wat gaat er niet goed denk ik dan.
    Ik heb me voorgenomen om na een jaar proberen naar de huisarts te gaan, maar soms vraag ik me af of het ook niet eerder kan, omdat ik nu wel veel onzekerheid voel over mijn lichaam wat betreft zwanger worden.
    Wie heeft een tip?
     
  2. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Meestal kun je na een jaar naar de huisarts gaan. Als jou cylcus goed is zal hij eerst het zaad van je man/vriend laten testen.

    Wij zijn met 10 maand ongeveer naar de huisarts gegaan omdat ik steeds hele rare cyclussen had.
     
  3. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Wij zijn ook na 10 maanden gegaan (door mijn korte cyclus waren we toen al wel 12 of 13 rondes bezig). Ik had 2 maanden ervoor de HA al gemaild met de vraag of ik tempkaartjes moest gaan bijhouden en wat hem betreft had ik toen al gelijk mogen komen, maar wilde het zelf nog even afwachten.

    Die van mij vroeg wel naar de temperatuurkaartjes, en die waren voor hem aanleiding eerst mijn man verder te onderzoeken. Sowieso handig kaartjes bij te houden dus ;)
     
  4. jolanda666

    jolanda666 Actief lid

    30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Wij zijn na een jaar naar de ha gegaan ook omdat ik nu al 36 ben. Ze zei trouwens dat je normaal pas na 2 jaar na ha gaat maar omdat ik dus al 36 ben was het in mijn geval wel goed dat ik nu al ging. Maar dat verschilt gelukkig per ha hoor. Als je gaat dan zal je ha vast vragen of je temp kaartjes bijhoudt en zo nee dan moet je dat eerst gaan doen. Als je wel temp kaarten hebt dan kun je ze gelijk meenemen en dan gaat ze vragen stellen over je cyclus enzo. Ik kreeg ook gelijk een uitstrijkje (om te testen op geslachtsziekten schijnt normaal te zijn) en een inwendig onderzoek en mijn vriend een semenanalyse (voor zijn kwakje dus). Dat is alles wat ik tot nu toe weet.
     
  5. Janan

    Janan Actief lid

    26 feb 2008
    132
    0
    0
    Ik ben 30 jaar en daarom misschien ook wel mijn onzekerheid. Sinds vorige maand houd ik mijn temperatuur bij en zo te zien is mijn cyclus oke. Meestal 28 dagen, maar heel soms korter of 2 dagen langer. OOk duidelijk te zien wanneer mijn eisprong is omdat mijn temp dan ineens omhoog schiet. Temp is op dit moment nog steeds hoog, maar gaat denk ik wel afzakken deze dagen.
    Verder vraag ik me af of het aan mijn man kan liggen. Hij heeft al een dochtertje, dus ik denk dan meteen dat het niet aan hem kan liggen, maar dat zegt natuurlijk niks, omdat het zaad ook slechter kan worden natuurlijk. Misschien moet ik het nog even aanzien, maar merk dat elke maand die onzekerheid mij ook veel energie kost.
     
  6. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Ja meid begrijp je helemaal, zit in het zelfde schuitje. Ook 10 maanden bezig. Ben al bij de ha geweest en die reageerde erg begripvol.Heeft me inwendig onderzocht en me ovulatietesten aangeraden. Die werken goed bij mij.Nu kan ik zien waneer mn eisprong is.Die is later dan ik altijd dacht. Maar dus nog zonder succes. Mn vriend mag van de ha ook al zn zaad laten controleren.Omdat ik best regelmatige cyclussen heb gaan ze het zaad eerst controleren. Maar mn vriend wil nog een ronde afwachten. Het is wel fijn om te weten dat ik in ieder geval een eisprong heb. Maar ja, je hebt maar 20 procent kans per maand en dan moet alles goed zijn. En hij vertelde dat er een jaar voor staat om zwanger te raken gemiddelt. Succes!
     
  7. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij zijn ongeveer bij 11 maanden geweest, omdat ik korte cyclussen heb hebben we meer kansen gehad. We waren gelijk doorgestuurd naar de gyn en mogen zaad inleveren.
     
  8. dib

    dib Fanatiek lid

    11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi,

    Wij zijn nu ook voor de 10e maand bezig en onze h.a. heeft ons ook doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik voor een bloedtest (chlamidia) en mannetje voor zaadtest.
    Mijn vriend heeft op 16jarige leeftijd een zaadleider operatie ondergaan dus hij stuurde ons zonder pardon door.
    Volgende week leveren we het zaad in (poging 2) en ik heb al geprikt.

    Veel succes!
     
  9. Niet meer actief

    Wij zijn al na 6 mnd naar de HA gegaan. Ik stond erop dat de zwemmers nagekeken werden. En inderdaad was dat niet goed en later bleek dat het bij mij ook niet goed was. Zijn dan ook snel in de mmm gekomen.
     
  10. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Mijn HA of gyn heeft trouwens nooit om temperatuurkaartjes gevraagd. Maar het was ook wel duidelijk dat het bij mij niet helemaal goed zat.
     
  11. Janan

    Janan Actief lid

    26 feb 2008
    132
    0
    0
    Misschien moet ik het nog 1maand afwachten en dan beslissen wat ik ga doen. Ik ben bang dat ik TE graag wil en dat het daarom niet lukt Maar het TE graag willen kan ik niet uitschakelen. Het is altijd al mijn wens geweest om kinderen te krijgen. Bij mijn moeder duurde het bijna 4 jaar en ze was nog veel jonger ook en heeft uiteindelijk 7 kinderen gekregen. In ieder geval bedankt voor alle reacties. Hoop in ieder geval dat het wel ooit op een natuurlijke weg gebeurd.
     

Deel Deze Pagina