bezig zijn met zwanger worden en solliciteren

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Herma, Apr 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hallo, ik ben nu bijna een jaar aan het proberen zwanger te worden. Nu heb ik een leuke advertentie gezien waar ik graag op zou willen reageren. Maar heb op mn huidige werk een vast contract van 30 uur.Idiaal dus. Geef dat ook niet zo maar op.

Maar stel nu dat ik wordt uitgenodigt voor n gesprek vooor die nieuwe functie,moet ik dan zeggen dat ik bezig ben met kinderen krijgen? Stel dat het over een paar maandjes nog niet is gelukt dan zal ik mischien toch naar een gynycoloog moeten. Dat kost natuurlijk ook tijd.Op mn huidige werk zouden ze daar begrip voor hebben en weten ze dat ik al een tijdje bezeig ben. Moelijk. Wat zouden jullie doen. Ervaringen/tips zijn erg welkom!

2. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Je bent niet verplicht om het te vertellen,
    Ze mogen ook niet vragen aan je of je zwanger bent of bezig bent...

Als je aangenomen bent en je heb een ½ jaar contract en je blijkt zwanger te zijn mogen ze je niet om deze rede ontslaan. Maar ja ze kunnen je wel ontslaan dan zoeken ze een rede op of zo. Of als je mazzel heb mag je blijven.

Een collega van mij had een ½ jaar conract en raakte zwanger en ze mocht terug komen na haar verlof en kreeg een 1 jaar conract...

3. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

Mar 25, 2008
    210
    0
    0
    Je hoeft het idd niet te vertellen en ze mogen er ook idd niet naar vragen.

Ik werk via een uitzendbureau bij een bedrijf. Ik zou per 1 juni een contract krijgen. Heb vandaag te horen gekregen dat ik geen contract krijg omdat ik zwanger ben...Ze hebben het ook echt met die woorden gezegd. Ik mag blijven tot ze iemand voor mijn functie gevonden hebben of totdat ik iets anders vind...Dit ga ik natuurlijk aanvechten, maar ik moet nog ff kijken hoe dat precies werkt allemaal.

Ik wens je suc6 met je beslissing en hoop dat je bij een bedrijf komt, die niet zo achterlijk doet en niet discrimineerd...want weigeren vanwege zwangerschap is gewoon discriminatie!

4. Petra83

Petra83 Bekend lid

Jan 3, 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    je bent het inderdaad niet verplicht maar ik ben eerlijk geweest en gezegd dat wij een kinderwens hebben. Ze deden helemaal niet moeilijk. Ik ben natuurlijk wel verpleegkundige en door het enorme tekort nemen ze graag mensen aan.

5. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi , Ja idd Petra ik denk dat ik ook gewoon eerlijk zou zijn. Liever dat ze dan zeggen , nee je word het niet als dat ik mn huidige baan opzeg en dat ze na 2 of 6 maanden zeggen dat mn contract niet wordt verlengd.

Share This Page