eisprong na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mimi1981, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik had even een vraag. Misschien dat jullie het weten.

8 april heb ik een miskraam gehad. omdat ik niet helemaal leeg was heb ik toch nog 1,5 week gevloeid waarvan een week ongeveer nog met klontjes (leek op kleine vellentjes). Op woensdag 23 april had ik een afspraak voor een echo om te kijken of ik schoon was.

Op de echo was te zien dat er een folikel was van 13 mm. De gyn zei dat het wel even zou duren voordat hij af zou komen omdat hij 19mm moest zijn. Ze zei dat ik waarschijnlijk op zijn vroegs 2,5 week pas mijn menstruatie zou krijgen. dat zou als het goed is pas over een week zijn.
    Alleen vanmorgen begon ik lichtjes met vloeien. Ik denk mijn menstruatie alleen is het nog niet veel. Eigenlijk tot niets in mijn maandverbandje maar wel met afvegen.

Nu (na een lang verhaal) komt mijn vraag. Klopt dit wel? Is het dat ik altijd pas 14 dagen na mijn eisprong pas menstruatie moet krijgen en niet nu al? Volgens mijn berekeningen zou ik het als ik van 23 april gewoon uit gaat anders woensdag moeten beginnen.

alvast dankjewel en sorrie voor het lange verhaal.

groetjes Mimi

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mimi,

op basis van de grootte van het follikel kun je eigenlijk niet precies voorspellen wanneer je ongesteld gaat worden. De cyclus is na een miskraam altijd in de war en kan veel langer of juist korter duren. Dus er is niks aan de hand, waarschijnlijk heb je beginnend bloedverlies dat over zal gaan in een ongesteldheid.

Mirjam

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Oke dankjewel. Ik begon al te twijfelen. Maandagavond (net na het eten) ik denk uur of 7 was het aardig veel. Ik herkende het als de menstruaties van mijn na mijn eerdere miskramen. Ik was (ben) dus vol op ongesteld. Mijn cyclus weet ik nu nog niet echt omdat ik niet helemaal schoon was nadat ik het vruchtje verloren was dus er genoeg hcg in mijn bloed zat.

Deel Deze Pagina