Hallo iedereen, Ik heb een paar vraagjes tbt zwangerschap. Ben op 17 mei gestopt met de pil na 3 jaar de 20 ben ik gewoon ongesteld geworden. Nu hebben we 7 juni geklust, nu voelde ik vanmorgen een raar gevoel in mn onderbuik net als je ongesteld moet worden, en ben de dag beetje aan de diarree en zeer moe Kan dit misschien duiden op een zwangerschap? Alvast bedankt
Laten we het hopen. Ben 2 weken geleden voor het laatst ongesteld geworden dan moet ik nu over ongeveer 2 weken testen?
ik denk als je te graag wilt duurt alles lang ik heb dit bij de 1e ook gehad ik wilde zo graag en t heeft 2 jaar geduurd voor ik zwanger was ...
maargoed heel spannend de 1e en dan denk je bij elk steekje of rommeltje zou t? ben ik zwanger? probeer er niet te veel mee bezig te zijn want je lichaam houd je vaak voor de gek...ontpillen heeft bijna dezelfde symptonen als n zwangerschap erg frustrerend maar t is niet anders zelfs ik heb er nu ook last van en ben er veel mee bezig geweest ik probeer er wat minder mee bezig te zijn als t lukt natuurlijk hihi
Ik denk dat iedereen die ervoor gaat het graag wil! Zolang het geen obsessief gedrag is wat lichamelijke spanningen met zich meebrengt kan ik me niet voorstellen dat dat alleen ervoor kan zorgen dat het lang duurt voor het raak is.
Die vraag is gesteld aan de verlos hier op de site.. Zij zei dat je van veel denken aan zwanger worden echt niet minder vruchtbaar bent!!
Ik kan me toch ook niet voorstellen dat er veel vrouwen zijn die zwanger willen worden en er verder totaal niet bij nadenken?? Volgens mij zorgen onze vrouwelijke hormonen alleen al ervoor dat we er veel mee bezig zijn
Vind het ontpillen net zo erg als ongi zijn pffff. Ik denk idd ook dat je aan het ontpillen bent. Ik heb het ook maar wordt wel iedere keer minder gelukkig. En bij mij kan het niet raak zijn omdat ik daarvoor mijn vriend nodig heb die in het buitenland zit .
Ik zie het ook zo. Tegenwoordig denk je er lang en hard over na of je wel of niet een kindje wilt dus op het moment dat je ervoor gaat ben je er ook écht klaar voor. Je begint je leven al aan te passen. Je stopt met de pil of laat je spiraaltje verwijderen. Zo ben ik gelijk gestopt met roken, slik ik foliumzuur, drink minder alcohol, eet extra gezond.....etc. In je hoofd ben je al zwanger, nu alleen dat lijf nog zeg maar........vroeger werd je gewoon zwanger en als het zover was ging je je wel aanpassen. Dus ik vind het niet zo gek dat je er, zeker in het begin, erg mee bezig bent. Als je maar blijft beseffen dat het inderdaad een tijdje kan duren zodat je niet steeds vreselijk teleurgesteld bent!!!! Ik vind het ook onzin dat als je er veel mee bezig bent dat het dan niet lukt. Een vriendin van mij wilde graag zwanger worden van de 2e, bij de 1e was het in 1 keer raak dus ook nu dacht ze dat doen we wel even. Ze was er ontzettend veel mee bezig. Toen het de eerste ronde dus niet gelijk raak was was ze al aan het tellen, temperaturen en weet ik veel wat. Na ronde 2 baalde ze al als een stekker. Maar ronde 3 was het dan toch raak! Nou das nog steeds snel en ze was er dus wel heel erg mee bezig (manlief werd er gek van)!! Ik denk dat het leven gewoon niet eerlijk is, de ene heeft pech de ander heeft geluk, dat is op veel vlakken in het leven zo en dus ook met zwanger worden! Wel geloof ik dat als je er heel erg gespannen van wordt dat je lichaam dan wel tegenwerkt, alsof het dan denkt: dit is niet het juiste moment.
Kan het dat het ontpillen heel snel over gaat? De symptomen bedoel ik he! Ik had de eerste week vanalles en nog wat (van darmen die overhoop liggen tot zere borsten,...echt alles !) Maar nu heb ik echt niets meer !! Alleen soms een steek links of rechts in mn lies.. Wat kan dat zijn?
het kan zijn dat je gewoon nog aan het ontpillen bent bij veel vrouwen kan dat even duren voordat hun hormoonhuishouden weer op orde is.. dat gerommel in je buik kan ook komen omdat je diaree hebt.. hoe meer je erop gaat letten hoe meer symptomen je waarneemt. het is moeilijk om het uit je hoofd te zetten. het beste is gewoon af te wachten... het hopen of het raak is helpt niks je maakt je zelf alleen maar gek... als het raak is is het raak of je er nou op hoopt of niet... je kan je lichaam daar niet mee beinvloeden (helaas) het zeggen is makkelijker dan het doen dat weet ik ... maar ik ben uit ervaring er zelf achter gekomen... ik was er zo mee bezig... dat ik heel vroeg positief teste. maar helaas ging het al snel mis.... en daardoor ben ik een paar weken ff helemaal de weg kwijt geweest dat ik zware hyperventilatie aanvallen kreeg en in het ziekenhuis belande.... nu vind ik dat mijn gezondheid belangrijker is als het in de zenuwe zitten iederekeer. ik merk het wel als het raak is ik heb geen testen meer in huis... als ik een lange tijd overtijd ben dan ga ik gewoon naar de huisarts. ik wens jou veel succes in de spannende tijden en dit is alleen mijn ervaring he voor iedereen is het anders... groetjes Sammie