hallo, wij zijn deze maand begonnen om proberen zwanger te worden. ik heb af en toe last van migraine of fikse hoofdpijn nu vroeg ik me af of je apsrine mag nemen en welke dan wel en welke dan niet? alvast bedankt
Hoi, zolang je nog niet zwanger bent, mag je alles nemen wat je wilt... Stel je zou in toekomst zwanger worden, dan deel je toch nog niet direct een bloedbaan dus totdat je weet dat je zwanger bent, kan het geen kwaad om aspirine te nemen (of wat te drinken en lekker te eten). Als je zwanger bent, mag je enkel paracetamol.
Hoi Ads, Je kan sowieso paracetamol gebruiken, dat mag je ook gebruiken tijdens een zwangerschap. Voor het gebruik van andere medicijnen kan je het beste even contact opnemen met de apotheek. Groetjes, Giegel
hoi hoi bedankt voor jullie antwoorden! normaal gebruik ik altijd ibubrofen voor mn hoofdpijn iets anders helpt vaak niet..... dat is het lastige. of ik nu zwanger ben weet ik niet (zal wel niet want het is pas de eerste maand) maar ik heb mn eisprong gehad dus vandaar dat ik het even vraag voordat ik onnodig risco's loop
Ook al zou je nu zwanger zijn, dan kan het geen kwaad hoor om wat te nemen. Maar Ibrubofen zou ik even links laten liggen... dat is wel een paardenmiddel. Maar aspirine, paracetamol... kan echt geen kwaad. Twee ook niet.
Hoi, ik gebruik ook gewoon ibruprofen. Maar alleen voor mijn eispring en als ik ongi ben geworden. De dagen na mijn eisprong even niet. Ik heb brufen heel lang geslikt, en volgens de huisarts geeft het een meer kans van 70% op een miskraam! Dat vind ik teveel risico. Wij hebben in dec een vroege miskraam gehad en dat komt wrs door de brufen (die nog in mijn bloed zat). Dus als het niet hoeft zou ik het niet slikken, en anders maar 200 mg en daarbij 1000 mg paracetamol. Dat mag samen.