Vreemd bloedverlies na curettage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Noodles, 19 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Ik heb 2 miskramen gehad, waarbij ik eenmaal gecuretteerd ben, daarna bevallen van een gezonde dochter. Hierop volgde ook een curettage, omdat ik veel bloed bleef verliezen en er wat placentaresten waren achtergebleven. Ik ben hiervan goed hersteld en 9 maanden na de bevalling had ik mijn eerste menstruatie weer. Ik geef nog steeds borstvoeding en mijn cyclus was iets langer dan ik gewend was, namelijk 30/32 dagen met een eisprong op dag 17 of dag 20. In maart bleek ik onverwacht zwanger te zijn. Wij waren heel blij, helaas bleek met 8 weken het kindje gestopt met groeien rond de 7e week, op 9 weken ben ik gecuretteerd. De curettage is voorspoedig verlopen. Nauwelijks pijn gehad en nog een dag of 5 wat bruin bloedverlies. Op 16 dagen na de curettage zag ik vruchtbaar slijm en voelde ik 's avonds de pijn die ik normaal voel met een eisprong. De ovulatietest bevestigde de eisprong niet, maar ik had ook nog een licht positieve zwangerschapstest gehad die week dus wellicht beinvloedde dat de ovulatietest? In elk geval kreeg ik 6 dagen later, 22 dagen na de curettage, opeens wat licht bloedverlies. Heel weinig, een klein beetje bruinige afscheiding, maar ook een paar keer opeens een hele sliert rood bloed. Dit houdt nog steeds aan. Ik heb ook een wat menstruatie-achtig gevoel in mijn buik en wat steekjes, maar het bloedverlies zet niet door. Ik hoef niet eens een inlegkruisje te gebruiken, zo weinig is het, maar als ik met mijn vingers het baarmoederslijm wil bekijken zit er steeds wel wat rood bloed aan. Ik maak me een beetje zorgen, wat kan dit zijn? De vorige curettage kwam mijn cyclus direct normaal op gang en had ik precies na 26 dagen een normale menstruatie. Nu lijkt het alsof er wel bloed in mijn baarmoeder zit, maar dit er niet goed kan uitkomen ofzo.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi noodles,

Deze keer kan het zijn dat je cycles wat meer moeite heeft om weer opgang te komen, dit komt vaker voor en mag een half jaar tot een jaar duren. Een curettage is niet niets! Best pittig voor je lichaam. Geef haar even de tijd om te herstellen. Zit het je niet lekker dan kan je altijd een afspraak maken bij je huisarts.

Imke

Deel Deze Pagina