Hallo dames, zie mijn album voor mijn temperatuurkaartje en de ovulatietesten. Ze kloppen niet met elkaar en Fertility Friend kan er ook niks van maken. Aan dat slijm had ik deze maand ook niet veel. Ik had afgelopen zaterdag een duidelijk positieve ovulatietest, maar aan mijn temperatuur was niets te merken, tot vanochtend steeg die 0.4 graden..Kan het zijn dat bij mij de temperatuur gewoon wat later stijgt dan die dag na de ovulatie? Want eigenlijk geven die ovutesten aan wanneer je LH piek is, dus de ovu komt daarna en daarna stijgt je temp pas...misschien is mijn lichaam gewoon wat trager ofzo (misschien ivm lange cycli sinds mk)? Wie kan hier wat inzicht in verschaffen?
Volgens je kaartje zou ik zeggen op cyclusdag 21, daarna maakt ie ook een gigantische stijging dus dat is positief nieuws.. 2 dagen nog een hoge temp, en waarschijnlijk zet FF je kruis daar neer. Dus je positieve ovulatietest en kaartje kloppen wel goed met elkaar, het komt wel eens voor dat het drie dagen duurt voor een ei springt na een postieve ovulatietest. Dan is de LH piek eigenlijk beetje vroeg begonnen. Hoeveel dagen had je een positieve test?
Bedankt voor je reactie! Ok, dus de tijd tussen positieve ovulatietest en temperatuurstijging kan wat langer zijn? Mooi, dan hoop ik dat dit m'n ei was.. Ik had eigenlijk maar 1 dag een duidelijk positieve test, heb even de foto met de test van de dagen erna ook in m'n album gezet nu.
Ja kan wel, het gebeurt alleen niet zo vaak. Maar zou even je temperatuur de komende dagen afwachten, dan weet je vaak meer. Maar op zich goed geklust, toch?
Ja misschien komt het doordat sowieso m'n cyclus best lang is geworden sinds de miskraam..maar als het goed is wordt deze dan toch korter dan de 2 hiervoor. Ik wacht inderdaad m'n temperatuur verder af, ben zo benieuwd! En goed geklust? Ja, ik hoop het hahaha als dit niet genoeg is!
Dat is wel fijn in ieder geval een kortere cyclus. Bij een curretage en miskraam is vaak de eerste cyclus veel langer en soms ook nog de 2e. Maar deze moet wel korter worden. Liever bevrucht eigenlijk he.
Nou, ik zit dus met precies hetzelfde! Heb maandag een positieve ovulatietest gehad en ik zit nu inmiddels nog steeds op dezelfde lage temperatuur...Ik verwacht nu toch wel dat deze morgen echt gestegen is! Misschien is dit wel een goed teken...normaal (als ik dus achter blijk niet zwanger te zijn) stijgt m'n temperatuur altijd wel wat eerder. Hoewel dit wel 'wishfull thinking' zal zijn! Jij weet het al eerder, dus ik ben heel benieuwd! Sterkte!