Ik weet dat je bij een gemiddelde zwangerschap ongeveer 12 kilo aankomt. Nu ben ik de vorige keer 42 weken misselijk geweest, en nog niet eens 10 kilo aangekomen. Maar nu ik net bij de verloskundige was, bleek dat ik tot nu toe als 5,5 kilo ben aangekomen. En dan 4 kg in de laatste 5 weken. Weet iemand of dat normaal is zoveel met dit aantal weken? Want als het zo doorgaat ben ik straks model kamerolifantje denk ik...
hihi , model kamerolifantje Volgens mij is het heel normaal. Ik ben nu in totaal 3,6 kilo aangekomen (word woensdg weer gewogen) Ze zeggen dat je minimaal elke maand 1 kilo aan moet komen dus dat is 9 kilo wat je over je hele zwangerschap zeker moet aankomen
Don't worry, ik zit al op 11 kilo bij 26 weken. En ik zie er nog redelijk normaal uit al zeg ik het zelf (zie album).
Ik zit inmiddels op de 16 kilo al. Terwijl je het niet echt aan me ziet. Buiten het vocht vasthouden dan. gewoon gezond en voldoende eten. De een komt bijna niks bij en een ander weer heel veel. Het licht er ook aan of je met ondergewicht bent begonnen.
Er is geen 'normaal'! 1 kilo per maand dat je zwanger bent, kan weer mensen op de kast jagen. Je bent onder controle van een VK en die kan je het beste vertellen wat 'normaal' is in jouw situatie. Kijk 12 kilo aankomen als je vanjezelf een gewicht van 42 kilo hebt, lijkt mij veel maar als je zelf 80 kilo weegt is 12 kilo misschien weer helemaal niet veel. Geen zorgen maken dus. Goed overleggen met je VK en je weet zelf wel of je teveel eet / snoept etc. Veel geluk! PS: 29 weken en 9 kilo.. voel me prima!
Ik weeg normaal ongeveer 85 tot 87, nu 92,5. Ik ben 1.86 lang en wel stevig gebouwd maar niet dik ofzo. Het was ook een complete verrassing dat ik zoveel was aangekomen, want ik voel me helemaal niet zo superdik. Ben alleen bang dat ik straks niet meer afval na de bevalling. Vorige keer is alles eraf gegaan, maar bij een tweede zeggen ze wel eens dat het er minder goed afgaat. En Yule, jou vind ik niet echt dik eruit zien, waar heb je die 11 kg gestopt?
Ik denk ook dat we naast ons zo druk te maken over de kilo's niet moeten vergeten te genieten van het wondertje dat in onze buik zit! Ik merk zelf dat ik me bij de eerste zwangerschap enorm druk heb gemaakt om de kilo's en heb daardoor minder genoten; jammer vind ik! Nu bij de tweede zwangerschap gaat het veel beter gelukkig! Wanneer we zo gezond en goed mogelijk proberen te eten en daarbij af en toe lekker een keer uit de ban springen, dan mogen we toch gewoon trots op onszelf zijn? Ik bedoel hiermee niet dat je je niet soms wat minder prettig mag voelen als je meer bent aangekomen, maar bedoel dit juist om je ook een andere kant en gevoel mee te geven.... Karin
ik zit nu op 14 kilo met 35 weken. Volgens zo'n schemaatje ergens, zou iemand met mijn gewicht gemiddeld 15 kilo aan mogen komen. Let wel: gemiddeld! Ik snoep toch nog best wel wat, maar de kilo's zitten nog echt in m'n buik. In m'n album zit een buikfoto, volgens mij zat ik daar op 12,5 kilo . Ze zitten dus nog keurig in m'n buik. Maar zelfs al kom je 20 kilo aan, niet iedereen kan daar wat aan doen. Ook bij meiden die niet snoepen slaat de weegschaal soms door, zonder dat er wat aan de hand is.
Ik ben pas 15 weken zwanger en ook al 5 kilo aangekomen... Iedereen zegt dat ik een mooi buikje heb en dat je niet aan de rest ziet dat ik zwanger ben...alleen aan mijn borsten en buik. Ik voel dat ik wat extra spek op mijn heupen heb gekregen maar jaa...ik denk maar zo ga wel extra dieeten als mijn lichaam hersteld is na de bevalling... Ik moet wel zeggen dat ik gestopt ben met roken...de VK zei dat ik zoieso van mijn hele aankomgewicht 5 KILO mocht aftrekken en wat ik over hield is van mijn zwangerschap....dus stiekem ben ik nog niks aangekomen Het is gewoon heel verschillend...mijn vriendin is 31 weken nu 6 kilo aangekomen...naja ieder mens is anders...als de baby maar gezond is
Haha, tja, dat weet ik dus ook niet! Ik denk overal wel een klein laagje vet (armen, benen, boobs en buik) . Maar zo verdeeld dat het niet opvalt ofzo... Maar onwijs bedankt, mijn dag is weer goed! Ik heb wel begrepen dat hoe lichter je bent (bv. 60 kilo bij 1.70 m), hoe meer je aankomt, omdat je dan meer reserve opbouwt. Als je al 'reserve' hebt van jezelf (bv. 80 kilo bij 1.70 m) dan hoeft er minder bij, dus valt de gewichtstoename weer mee.
Haha, had je het over mij? Ik ben wel 19 kilo aangekomen, maar was na zo'n 5 weken ook weer 14 kilo kwijt. En die andere 5 zitten er nog aan omdat ik er niets aan doe . Als het mooi weer blijft, schiet ik in de stress en zorg ik ervoor dat die kilo's ook verdwijnen .
Bij mn dochter was ik in totaal iets van een 15 kilo bij en nu gaat de gewichtstoename veel trager lijkt me! Heb het moederbokeje vergeleken en idd het scheelt wel wat. Maar straks als de zoemrmaanden goed doorzetten, dan weegt het vocht weer lekker door en lijk ik plots een tientonner! Als mn kleintje er maar beter van wordt! Liefs Kitty
In die periode ben ik ook 4 kilo aangekomen maar daarna viel ik weer af, waarschijnlijk omdat de baby veel eist. Ik zit nu op 6 kilo maar ik denk dat het snel gaat wanner ik stop met werken. Ik heb niet echt reserves van mezelf dus die zal ik de laatste 8 weken misschien nog aanmaken.
Ik was 25 kilo aangekomen zag er echt niet uit! en mensen maar zeggen jeetje wat zie je er goed uit! whahahwhaha
Gisteren gewogen en ik ben nu 13,5 kg aangekomen. Maar is wel een tweelingzwangerschap en ik mag niets meer doen. Dus dat speelt ook wel mee denk ik.... hoop ik....
Ben nu 11 kilo erbij... maar sorry je kan het niet echt zien hoor... ja me enkels zijn wat dikker als het weer toe neemt... Mijn verlos zegt dat je ongveer tussen 10 en 15 kilo mag aankomen.. excl vocht.. En als je zwanger word weet je ook dat je gewicht kan toe nemen toch...
hahah.. Nee over mezelf. Ik ben 1.80 en ik had overgewicht toen ik zwanger werd (circa 10 kilo). Inmiddels ben ik 9 kilo aangekomen en dat valt me gelukkig mee (ben ook gestopt met roken) maar... het totaal is natuurlijk wel al veel... (ik moet nog 11 weken) Ach, als je je maar lekker voelt toch?
Ik ben tot nu toe ook nog maar 5 kilo aangekomen. Heb niet zoveel lekkere trek zoals bij mijn zoontje toen kon ik alles wel eten! Ik maak me niet zo druk om de kilo´s als de kleine maar goed groeit dat is het belangrijkste!