wie heeft advies??

Discussion in 'Voeding' started by lilo77, Feb 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    ons zoontje van 1 jaar wil sinds kort weinig tot geen fruit en groente meer eten. eerst ging dit er beide heel erg goed in! Hij heeft wel veel last van zn tandjes dus weet niet of het hiermee te maken kan hebben. fles en brood eet/drinkt hij wel redelijk goed. Wie heeft advies.

dit is nu ongeveer zijn schema.

08.00 uur 1 boterham
    10.15 uur fruit (die hij dus niet eet). dan geef ik hem een kleine rijstewafel
    12.00 uur fles met 200 cc bambix papje + 1 broodje
    daarna slapen
    15.00 uur fles sap en klein koekje
    17.15 uur groente (die hij niet opeet) soms een broodje hiervoor in de plaats. Toetje wil hij ook niet
    19.00 naar bed + fles 200 bambix kant en klaar avondpapje (drinkt hij niet helemaal op)

Meestal in de nacht nog een fles van 200 cc bambix papje

2. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien wat minder pap geven?
    1x lijkt mij wel voldoende. Waarschijnlijk zit hij gewoon vol.
    Ik zou de pap wat minderen en dan kijken of hij meer interesse krijgt voor andere voeding.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Hier sluit ik me bij aan. Ik zou zelfs de pap 's middags weg laten. Mijn dochter at rond die leeftijd hetzelfde minus 2 flessen pap (die van 's middags en nacht). Ze at wel 1 stuk fruit en haar avondeten + toetje goed.

4. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reactie. Het is uit zo'n pakje, bambix avondpapje en krijgt hij uit de fles, dit krijgt hij inderdaad 3x per dag . krijgt hij dan niet te weinig melk binnen als ik 2 flessen weglaat?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat vult enorm, geen wonder dat ie niet veel eet!
    Waarom geef je geen gewone melk?

6. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    gewone melk ga ik nu inderdaad weer proberen ja. Op een gegeven moment wilde hij niet meer (zeg maar gerust weigerde) hij zn normale melk vandaar dat ik toen die papjes ben gaan geven omdat hij deze wel opdronk (waarschijnlijk omdat daar n smaakje aan zit)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het advies > 1 jaar is 300cc zuivel. Je geeft nu het dubbele, dat is echt teveel. En idd geen plek voor fruit oid.

En waarom geef je nog flessen? Ik zou pap uit een bord geven en melk uit een (tuit)beker.

8. martha1980

martha1980 Actief lid

Aug 14, 2010
    206
    0
    0
    Ik denk ook dat het al veel scheelt als je geen pap, maar gewone halfvolle melk geeft (desnoods met een smaakje of een deel gewone melk mengen met de melk die je nu geeft en dan steeds meer halfvolle melk erin doen). Waarom geef je nog steeds een nachtvoeding?
    Het zou logischer zijn om deze nachtfles 's ochtends bij de boterham te geven, en dan dus weer met gewone halfvolle melk, denk ik.....

Dit vind ik persoonlijk wel een beetje kort door de bocht. Dat zou betekenen dat je kind dus van de een op de andere dag geen fles meer mag drinken omdat hij toevallig 1 is geworden. Fijn inderdaad als dit kan, maar dat betekent dat hij dan wel fatsoenlijk uit een (tuit)beker moet kunnen drinken. Mijn zoontje wil bijvoobeeld niets weten van de tuitbeker maar drinkt wel al best goed uit de gewone beker. Hier oefenen we dagelijks mee, maar ik kan hier nog geen volledige melkfles in geven, doe het nu alleen nog met diksap. Ik laat de middagfles er dus pas af als hij echt goed uit de beker kan drinken. Hij is nu elf maanden en misschien duurt het nog wel 2 maanden (of langer). Nou, dan is hij dus 1 jaar en nog een aantal maanden bijvoorbeeld. Dat is toch niet zo erg? Je kunt denk ik niet zo heel zwart-wit zeggen: Oke hij is 1 jaar dus weg met de fles........

Hoe oud is je zoontje precies?

Share This Page