Rietjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Hinata, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    Maandag op het cb kreeg ik te horen dat m'n kleine meid tussen de middag mag gaan leren drinken uit een glas met een rietje
    ik moet daarvoor dunne rietjes hebben maar heb geen idee waar ik die kan vinden, hebben jullie misschien een idee?

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Waarom zou je haar leren drinken met een rietje en niet gewoon uit een beker?

3. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    omdat dat nog te snel was zeiden hun en daarom was het beter om nu met een rietje te beginnen 's middags
    hoe hebben jullie dat gedaan?

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij gebruiken een rietjesbeker, ideaal, geen geknoei en hij kan gewoon in de afwasmachine.

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij doen sinds een maand of 6 oefenen met een bekertje water. Heb nooit iets anders aangeboden, leek me zinloos. Zou niet weten waarom dat te vroeg is? :)

6. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik zou niet weten waarom het te snel is??? hier gewoon yoghurt of sap uit een gewone beker en overdag water uit een rietjesbeker...

maar antwoord op je vraag: volgens mij hema..

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook normale beker en rietjesbeker.
    Een glas met een dun rietje is toch niet nodig? Heb er ook nog nooit van gehoort, van dit advies.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Gewone rietjes kun je in de supermarkt kopen. Die liggen vaak waar je ook de plastic bordjes, bekertjes en feestartikelen etc. vind.

Hier ook een gewone beker (nutrilon) en een rietjesbeker van nuby.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind 't ook maar een apart advies eerlijk gezegd.

Hier vanaf 6 maanden met een gewoon plastic bekertje geoefend. Milan drinkt nu (2,5 jaar) wel eens uit een rietje, maar dat is meer omdat hij dat zelf zo leuk vindt, niet omdat dat voor ons handiger is.

Het is toch veel makkelijker om 't meteen goed (dus gewoon hoe je zelf ook drinkt) te leren.

10. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    waarvoor gebruik je een rietjesbeker en voor welke dranken een antilek beker???

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Wij zijn hier met pakjes begonnen, dan kun je er zelf een beetje in knijpen zodat het duidelijk word dat er drinken uit komt. Na een paak keer oefenen ging het ook met gewone rietjes prima uit een beker. En geloof dat hema idd dunne rietjes heeft, maar om eerlijk te zijn is dat volgensmij veel lastiger drinken dan een normaal rietje..

Ik zou ook zeker het drinken uit een beker gewoon blijven oefenen. Ging hier nl veel beter toen we nog niet met rietjes waren begonnen en nu heeft hij er nog steeds moeite mee..

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Rietjesbeker: voor alles wat ze drinken (was bij ons water en thee)
    Antilekbeker: voor niet. Volgens mij is het een ander woord voor antidrinkbeker. Had verschillende soorten, kinderen vonden het niets. Probeerde het zelf, kreeg het drinken er zelf ook niet uit.

Ze zijn hier begonnen met drinken uit een gewone beker, die ik voor ze vasthield. Dat is namelijk het makkelijkste voor babies. Zelfs prematuurtjes die geen goede zuigreflex hebben en daardoor niet aan de borst kunnen lukt het wel om uit een bekertje te drinken.

Zie het nut van een rietje, en dan vooral een dun tietje (waar vind je die tegenwoordig nog?) eigenlijk niet zo.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hij 's fijn!:D:D

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben begonnen met een gewone beker toen mijn zoontje mijn beker drinken pakte. Daarna wou hij dat even niet meer en heb ik een tuitbeker gekocht met zachte tuit. Antilekstuk meteen weggekiept. Onderweg drinkt mijn zoontje uit een pakje met rietje of waterfles met sportdop.

Deel Deze Pagina