Hallo, Gisteren voor het eerst spinaziestamppot gemaakt, maar er zat weinig smaak aan. Het enige wat ik mij kan bedenken dat ik verkeerd heb gedaan, is dat ik het "sap" van de spinazie/ ui/ knoflook had toe moeten voegen aan de stamppot ipv weggooien. Zo heb ik hem gemaakt: 1 kg aardappels, geschild en in kwarten 50 milliliter amandelmelk 2 eetlepels olijfolie 1 rode ui 3 teentjes knoflook 900 gram verse spinazie 200 gram pindas BEREIDING Kook de aardappels in 20 minuten gaar. Pureer samen met de amandelmelk. Pel de ui en knoflook en snijd ze fijn. Hak de pindas grof. Verhit de olie in een koekenpan en fruit hierin de ui 3 minuten. Voeg dan de knoflook toe en bak nog 2 minuten. Schep dit samen met de spinazie door de aardappelpuree en verwarm op laag vuur nog enkele minuten. Hak de pindas grof (heb ze nog geroosterd) en roer ze erdoor. Breng op smaak met zout en peper. Iemand een suggestie?
Ik bak er gelijk met de ui en knoflook, nog een beetje spekjes doorheen. Daar komt echt een lekkere bite vanaf. En idd niet het vocht weggooien, dat is een echte smaakmaker
Niet. Ik heb het opgegeven en ik maak gewoon spinazie en aardappelen gewoon apart. En ik bak ajuinringen erbij.
Ik mis zout in je recept. Zeker een gerecht met aardappelen heeft echt zout nodig. Edit, zie het nu wel staan, maar als je gerecht nergens naar smaakte kon het ongetwijfeld in ieder geval wat meer zout gebruiken
Of een paar ansjovisjes meebakken met de ui en knoflook. Je vindt er niets meer van terug maar het geeft net wat umami, een beetje zout en body.