Vraagjes aan de mama's waarvan de kinderen een bril dragen.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door RosaLynn, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    @letloa: Inderdaad die druppeltjes om de ogen te meten over 2 dagen. Donderdagochtend krijgt ze de laatste druppeltjes.
    Ze heeft nu nog maar alleen vanmorgen gedruppeld, maar ze zegt dat ze geen verschil merkt....

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    huh? bij ons druppelen ze in het ziekenhuis en dan half uur wachten en daarna meten. druppel verdooft het pupil spiertje zodat pupillen wijd open blijven. je kunt dat duidelijk zien. je ziet dan nauwelijks de kleur van de ogen omdat de pupillen helemaal open zijn. op letten met licht. want het oog kan niet sluiten als reflex. kan dus ook niet focussen.succes!

3. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    @belize: Mijn zoontje gaat naar de oogziekenhuis in rotterdam, en hij moet 6 keer de druppels doen, over 3 dagen.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    oh we gaan naar een gewone ziekenhuis. die druppels over 3 dagen had ik toen ik zelf jong was. ik wist niet dat het nog zo ook gedaan werd. heel veel succes straks.
    mijn jongen draagt zijn bril vanaf bijna 2,5 jaar oud.

5. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Wij gaan ook naar een gewoon streekziekenhuis.

6. beccie

beccie Niet meer actief

mijn zoontje heeft ook nog maar 3 maanden een bril.
    hij is 4.5
    hij was altijd er druk en dacht ook hij houdt hem nooit op.
    maar sinds dag 1 perfect op gehouden.
    hij kon er ook meteen al niet meer zonder. maar zijn ogen zijn ook erg slecht hij ziet met ene oog maar 20% en andere ook 50 %

ik heb wel een reserve bril voor hem. omdat hij echt niet zonder kan als er wat mee is. wel heb ik in de reserve bril ietsje goedkopere glazen.

zoontje heeft ook maar 1x druppels in de ogen gehad. in het ziekenhuis, moest idd halfuurtje inwerken.

7. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    Misschien is het met mijn zoon anders door de sterkte én operatie dat hij heeft gehad. Hij was met staar in één oog geboren en daarom moet hij zoveel druppels indoen. (zijn oogappel zit een beetje anders dan bij gewone mensen) Daarom moet hij ook naar de oogziekenhuis, om naar een speciaal kinderoogarts te gaan.

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Atropine wordt idd ook regelmatig gegeven. Hangt van de indicatie af. Zelf gebruik ik meestal cyclogyl (40min inwerken), maar ook regelmatig atropine (2,5dag inwerken)

9. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Maar hadden jullie kindjes er ook maar weinig last van?

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het prikt wel.maar daarna geen last. ze adviseren in het ziekenhuis om een petje mee te nemen.zoontje had er geen last. maar prik bij het druppelen blijft.daarom doet een andere verpleegster het ipv degene die de meting doet.

11. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Maar miijn dochter moet 2,5 dag druppelen he... Ze heeft nu 3x gedruppeld maar zegt zelf dat ze geen verschil merkt... Ze hoeven dus niet wazig te gaan zien?

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wel wazig zien hoor. hoe zien er de pupilen uit?zijn ze niet helemaal wijd?misschien gaan de druppels er niet in?

13. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Pupillen zijn wel groot....

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ze hoeven er idd geen last van te hebben. Ik vind het zelf ook wel meevallen.

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dan is het ok.

16. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Het consultatiebureau twijfelde of mijn dochter een bril zou moeten, ik ook. Ik stelde voor om een afspraak te maken met de oogarts omdat ik zelf slechte ogen heb. Vonden ze prima.

Maar daarvoor heb ik een verwijsbrief nodig van de huisarts. Nu dacht ik, zou ik niet om alle twijfel weg te nemen, eerst eens met mijn kind naar mijn eigen opticien kunnen gaan? Als ze slecht ziet kan ik daarna altijd nog naar de oogarts om ziektes uit te sluiten toch?

Is dit een goed idee, mijn idee erachter is dat het wat laagdrempeliger is.

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

nee de opticien kan niet veel op de leeftijd. Kinderen moeten voor een bril naar de orthoptist (niet oogarts)

18. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Zal nog even de uitslag laten weten van gisteren. Ze zit op dit moment op een +1 sterkte. Normaal zou ze gezien haar leeftijd nog op +2 moeten zitten. Ze verwachten dus dat ze de komende jaar/jaren wel een - sterkte zal gaan ontwikkelen en ze nog tijdens haar basisschooltijd een bril zal moeten. Ze moet nu over een jaar terug komen om opnieuw te laten testen.

Deel Deze Pagina